Trademark in the US in a Nutshell

2019-12-06

Реєструємо ТМ в США. Прокладаємо маршрут від збирання матеріалів заявки і до моменту отримання свідоцтва. По-перше, США є учасником Мадридської системи, тому існує два варіанти реєстрації:

  • по міжнародній процедурі;
  • по національній процедурі.

Мадридська (міжнародна) система є зручною тим, що паралельно ви можете зареєструвати знак і в інших країнах-учасниках, що дозволить систематизувати та не затягувати цей процес. Нерезидент самостійно подати заявку через національний офіс в США не має права, проте ви завжди можете звернутися до нас для того, щоб ми вам допомогли організувати подачу заявки від “а” до “я” незалежно від обраної процедури.

Особливості процедури

В США діє принцип first to use, на відміну від багатьох інших країн, де діє принцип first to file. Саме тому при подачі знака на реєстрацію в США, не зважаючи на обрану процедуру, ви також маєте підтвердити використання знака. Сама процедура типова багатьом іншим: спочатку заявка проходить експертизу на відповідність нормам законодавства, де є потенційна можливість отримати попередню відмову у реєстрації, якщо позначення не відповідає хоча б одному із критеріїв надання правової охорони знака. У випадку успішного проходження цього этапу, знак публікується в Офіційному Віснику Патентного Відомства Сполучених Штатів для того, щоб треті  особи могли реалізувати своє право на подачу заперечення. Стандартний строк для подачі заперечення становить 30 днів, проте потенційний опонент може його збільшити, поданням відповідного клопотання. Якщо опозиційний період закінчився штилем, заявник отримує рішення про реєстрацію знака.

Строк дії реєстрації знака

Як і в Україні, так і в інших країнах, строк чинності свідоцтва складає 10 років із правом на продовження строку дії на кожні 10 років. Але тут, як і скрізь, є нюанс, про який ми не можемо не згадати. На екваторі чинності свідоцтва власник повинен подати декларацію із доказами використання знака (Declaration of Use) або пояснення поважних причин, через які позначення не використовується (Excusable Nonuse). З Патентним відомством США, як і усіма іншими, ми радимо бути відвертими: необхідно подавати справжні докази використання або просування знака, проте якщо для певної послуги/товару за 5 років знак так і не використовувався, то по такій послузі/товару краще не продовжувати дію свідоцтва, а зосередитись на тому, що вже є, для мінімізації ризиків.

Підсумовуючи, перед реєстрацією знака в США необхідно:

  • визначитись з переліком товарів та послуг і зробити його таким, щоб у майбутньому він відповідав принципу використання знака;
  • провести попередній пошук на наявність схожих або тотожних позначень в США на ім’я третіх осіб;
  • набратися терпіння та довірити справу професіоналам.

Незалежно від того, яку саме країну ви оберете для ведення бізнесу, реєстрацію торговельної марки в тій чи іншій країні ви завжди можете довірити нам.