Перш ніж запустити франшизу та змусити її працювати на себе, потрібно подбати про захист інтелектуальної власності, а це - торговельні марки (ТМ), промислові зразки, винаходи та інші об'єкти, залежно від бізнесу.
«Зареєстрована торговельна марка - це must have для франшизи», - каже Катерина Дробишева, керівниця Практики управління брендами, дизайнами, авторським правом в IPSTYLE.
Команда IPSTYLE є давнім партнером FRANCHISE GROUP і цього разу в межах інтенсиву для Першої школи франчайзингу розповідали про ТМ як ядро франчайзингу. Наразі цією темою інтересуються представники малого й середнього бізнесу з різних галузей, які планують у найближчій перспективі вийти на західні ринки.
Тож говорили про те, які об'єкти можна зареєструвати, на кого краще реєструвати та як обрати країни для реєстрації ТМ. Ось кілька меседжів, які буде корисно знати всім підприємцям:
- Торговельна марка має територіальний характер. Отже, приміром, щоб передати ТМ по франшизі в Польщі, необхідно зареєструвати ТМ з поширенням на цю юрисдикцію.
- Процес реєстрації ТМ доволі тривалий не лише в Україні - в середньому 18 міс. Тому бажано починати завчасно, адже передати ТМ у користування можна лише після реєстрації.
- Найшвидшим кроком для глобалізації є реєстрація ТМ ЄС, якою можна одноразово закрити питання видачі ліцензій для 27 країн.
- Не можна передати у користування назву, неймінг, який не зареєстрований як ТМ.
Якщо ваш бренд планує запускати франшизу, ми допоможемо побудувати IP-портфоліо, мінімізуємо всі ризики та посприяємо розвитку кількісно та якісно. Залиште ваш запит нижче.