Українські підприємці можуть повернути 75% сплаченого збору на реєстрацію ТМ ЄС - IPSTYLE Spark it!
19 Липня 2023

Українські підприємці можуть повернути 75% сплаченого збору на реєстрацію ТМ ЄС

Щороку в ЄС реєструється приблизно 150 тис. торговельних марок – вони мають найбільший попит і серед українського бізнесу, який попри війну будує плани щодо виходу на міжнародні ринки і, зокрема, на ринок ЄС. Аби підтримати малі та середні компанії, ЄС надаватиме до кінця року 75% знижки на офіційний збір і підприємцям з України, які воліють зареєструвати ТМ ЄС для подальшої роботи на теренах єдиної Європи.

Хто може претендувати на підтримку?

Отже, доступ до фінансування програми Відомства з інтелектуальної власності ЄС (European Union Intellectual Property Office, EUIPO), що надається через SME Fund, можуть отримати українські малі та середні компанії.

Відповідно до законодавства ЄС, до середнього бізнесу відносяться ті компанії, в яких працює до 250 працівників, а обіг не перевищує € 50 млн. Малими вважаються ті підприємства, де налічується не більше 50 працівників, а обіг дорівнює € 10 млн. Також на цю підтримку можуть розраховувати мікропідприємства зі штатом до 10 людей і обігом € 2 млн.

Тож, якщо ви – ФОП або компанія, яка виробляє, скажімо, системи протипожежної безпеки, агропродукцію під власним брендом чи текстиль, і підпадаєте під вказані критерії, ви можете повернути 75% сплаченого офіційного збору за реєстрацію ТМ в ЄС. А це – € 637. Адже збір становить € 850 за один (перший) клас товарів і послуг. Тобто, реєстрація ТМ ЄС в частині збору обійдеться лише в € 212. 

Додатково оплачується кожен наступний клас товарів і послуг, але й на них поширюється знижка 75%.

Що потрібно для старту?

Подати заявку на реєстрацію ТМ ЄС може фізична або юридична особа шляхом звернення в European Union Intellectual Property Office (EUIPO). Вона складається однією з офіційних мов ЄС. При цьому необхідно вказати власне саму ТМ, вид діяльності чи вже обрані класи товарів і послуг, реквізити заявника, надати документи для підтвердження статусу малого та середнього бізнесу, а також запит на відшкодування 75% вартості зборів.

Також варто зауважити, що при реєстрації ТМ ЄС оплачується офіційний збір у розмірі 100%, з яких 75% згодом, упродовж одного-двох місяців, повертаються на рахунок.

Що дає ТМ ЄС? 

По-перше, реєстрація ТМ ЄС дає доступ до ринку ЄС. Це можливість масштабувати бізнес, перенести його на європейський ринок із великою кількістю платоспроможних клієнтів, диверсифікувати його. 

По-друге, це – захист інтелектуальної власності. Тобто можливість захистити та зберегти свій унікальний неймінг вже на більшому та перспективному ринку Євросоюзу. 

Свідоцтво на ТМ ЄС дає можливість використовувати ТМ не лише власними силами, але й будувати інші шляхи монетизації власного бізнесу на європейському ринку. Наприклад, через видачу ліцензій локальним бізнесам, продаж франшизи на ті чи інші території. 

По-третє, для ведення бізнесу в ЄС зареєстрована ТМ часто є звичайною практикою і необхідним мінімумом аби укладати договори з контрагентами, брати участь у виставках, розміщувати власні вивіски, розміщувати товари на маркетплейсах тощо.

Дійсно, перспектива приваблива – шляхом подачі однієї заявки однією мовою із сплатою мита в одній валюті отримати ТМ і захист на території всіх країн ЄС терміном на 10 років із можливістю продовження ТМ на такий же період необмежену кількість разів.

Які строки?

Програма діє вже місяць і триватиме до 8 грудня 2023 року. Нібито час є. Але. Програма має фіксований бюджет – € 27,1 млн – для здійснення повернень. Саме тому, не варто гаяти час, а запускати цей процес якомога швидше.

Кілька порад

Перш ніж зареєструвати ТМ ЄС, ми рекомендуємо провести пошук на схожість і тотожність із вже зареєстрованими ТМ або поданими на реєстрацію в ЄС чи окремій країні ЄС. У такий спосіб ви мінімізуєте ризики відмови в реєстрації або отримання заперечень, претензій з боку третьої особи. Наприклад, через те, що в у неї вже є схожа чи аналогічна ТМ в ЄС або будь-якій окремій країні ЄС. 

Так ваш бюджет на реєстрацію буде витрачено найбільш усвідомлено, а за результатами пошуку можна буде підкоригувати стратегію дій. Як варіант, за потреби видозмінити бренд для виходу на європейський ринок.

Ще одна порада – звернути увагу на найменування заявника та його адресу. Якщо у вас вже є документи з написанням англійською мовою, наприклад, закордонний паспорт, свідоцтво про реєстрацію компанії, звірте, щоб воно збігалося з тим, яке вказуєте у заявці.

Якщо у вас залишились запитання щодо реєстрації ТМ ЄС або інших країнах Європи, оптимізації бюджету, мінімізації ризиків, пов’язаних із виходом на глобальний ринок, напишіть нам на office@ipstyle.ua або зателефонуйте за номером +380 68 664 19 79. Команда українського та європейського офісів IPSTYLE завжди на зв’язку.