Торгова марка Євросоюзу (Community trademark)

2014-10-26

Якщо ви ведете бізнес або плануєте про вихід на ринки Євросоюзу, то напевно розмірковували про захист торгової марки. У зв’язку з тим що в ЄС єдиний ринок, чимало підприємців реєструють торгову марку Євросоюзу або як її ще називають Community trademark. Дійсно, перспектива приваблива — шляхом подачі однієї заявки однією мовою із сплатою мита в одній валюті отримати захист на території 28 країн ЄС.

Розглянемо як позитивні сторони такої торгової марки, так і її недоліки, які є досить суттєвими. Специфікою торгової марки ЄС є те, що вона дійсна на території всіх країн ЄС в цілому — її не можна обмежити дією тільки на території Німеччини, Франції або будь-якої іншої країни. До речі, якщо в майбутньому до ЄС приєднаються інші держави, то дія торгової марки Євросоюзу автоматично пошириться і на нових членів.

Згідно із законодавством ЄС ТМ дійсна протягом 10 років і кожні 10 років ви можете її продовжувати ще на такий же термін. Після реєстрації такої ТМ, необхідно на протязі 5-ти років почати її використовувати хоча б в одній з країн. В іншому випадку реєстрація може бути анульована.

Зареєструвати торгову марку ви можете двома способами:

  • подати заявки в OHIM (Офіс по гармонізації внутрішнього ринку);
  • подати міжнародну заявку за Мадридським протоколом із зазначенням ЄС.

Після подачі заявки, вона проходить формальну експертизу і пошук. У разі виявлення схожих або тотожних торгових марок експерт повідомляє власникам або заявникам (якщо ТМ подані раніше, але ще не зареєстровані). Протягом 3-х місяців з дати публікації як власники і заявники таких ТМ, так й інші особи можуть подати протест проти такої заявки. Якщо протест не надійшов, торгова марка реєструється.

Вартість реєстрації ТМ в ЄС у всіх 28-ти країнах в одному, двох або трьох класах МКТП становить близько 5-ти тис. євро.

З одного боку здається все просто — подача однієї заявки, оплата мита в одній валюті. Але є і зворотна сторона медалі — відповідно до законодавства ЄС, якщо є підстава для відмови хоча б в одній з країн, ви отримаєте відмову в реєстрації ТМ Євросоюзу. Можливо варто подати заявки в окремо взяті країни, в яких планується ведення бізнесу.

Фахівці компанії IPStyle допоможуть визначитися, як доцільніше реєструвати вашу торгову марку — подавати заявку на Community trademark або реєструвати ТМ тільки в країнах, які вас зацікавили.