Про мистецтво правильно обрати спосіб захисту своїх прав

2020-04-07

У більшості продуктів є термін придатності. У непродовольчих товарів — гарантійний строк. А за словами французького прозаїка Фредеріка Бегбедера навіть «Любов живе три роки». Торговельна марка не виняток: якщо її не використовувати п’ять років поспіль, то її можна достроково припинити. Особливо цінною дана можливість стає тоді, коли на підставі такої торговельної марки відмовили в реєстрації вашої власної. І для того, щоб все ж отримати свідоцтво на ТМ, слід дотримуватися певного алгоритму дій, який нам ілюструє цей кейс.

У цій справі Заявник (він же Апелянт) отримав рішення про відмову в реєстрації позначення «КИСЛОРОДМАШ» з огляду на наявність тотожної ТМ «КИСЛОРОДМАШ», власником якої є іноземна компанія.

Апелянт стверджував, що його ТОВ є великим підприємством, яке виготовляє повітророзподільні установки та комплектуючі до них, надає послуги зі встановлення та лагодження власного обладнання. Додатково він надав докази щодо основних ринків збуту продукції, якими є Україна та країни СНД. Також підтвердив тривале використання ТМ, унаслідок чого вона набула розрізняльної здатності та почала асоціюватись у споживачів саме з Апелянтом.

Основним же аргументом Апелянта було те, що власник тотожної торговельної марки не виробляє продукцію й не вводить її в господарський обіг. Він стверджував, що під час пошуку в мережі Інтернет за запитом «КИСЛОРОДМАШ» було виявлено сайти виключно з інформацією про його компанію, а от про продукцію власника протиставленої ТМ — ні. Як наслідок, можна дійти висновку, що така ТМ не використовується на території України, а отже, і відсутній ризик сплутування знаків споживачами.

Проте, колегія Апеляційної палати прийняла рішення не задовольняти заперечення, бо:

  • Апелянт не надав переконливих доказів щодо невикористання протиставленої тотожної ТМ;
  • Апелянт не підтвердив тривалість використання свого позначення. Адже, подані документи не містили відомостей про тривалість, обсяг і географічний район використання ТМ «КИСЛОРОДМАШ» на території України до дати подання заявки, та не підтверджували, що споживач асоціює товари та послуги під цим знаком саме з компанією Апелянта.
  • Усі наведені аргументи не спростовували висновок про можливість сплутування обох позначень.

Мораль: важливо правильно обирати способи захисту. Так, апелянту слід було спершу провести дослідження щодо невикористання протиставленої ТМ в Україні, зібрати докази такого невикористання та звернутися до суду із позовом про дострокове припинення дії ТМ, повідомивши про такий судовий розгляд експерта, який займається реєстрацією його власного позначення.

І все це в строк 2 місяці з дати отримання остаточної відмови. Вкластися в терміни та вибудувати стратегію захисту вам допоможуть кваліфіковані спеціалісти. Звертайтеся до IPStyle, ми допоможемо відстояти належні вам права на ТМ.