Не вводь в оману не своїм фірмовим найменуванням

2020-01-15

Чи можна зареєструвати як торговельну марку комерційне найменування бізнес-партнера для здійснення підприємницької діяльності у сфері суміжних послуг?

Суть спору

Позивач разом із відповідачем співпрацювали над розвитком онлайн-школи позивача Skyeng. Після припинення співпраці відповідач зареєстрував торговельну марку, яка, на думку позивача, є майже тотожною до комерційного найменування його онлайн-школи. Така ситуація не надто влаштовувала позивача, адже існування схожих найменувань двох освітніх онлайн-платформ могло ввести в оману споживача щодо компанії, яка насправді надає відповідні послуги під позначенням Skyeng.

Обґрунтування суду

Суд першої інстанції встановив, що позначення Skyeng є фірмовим (комерційним) найменуванням онлайн-школи позивача, використовувалося ним задовго до подання відповідачем спірної ТМ на реєстрацію та відоме в Україні ще з 2012 року. Як наслідок, є ризик, що споживач, сплутавши схожі найменування, звернеться не до тієї онлайн-школи, послугами якої бажає скористатись.

Рішення суду

Зареєстрована відповідачем ТМ не відповідає умовам надання правової охорони, порушує права позивача на фірмове найменування його онлайн-школи та вводить в оману споживачів. Суд апеляційної інстанції залишив рішення в силі.

Мораль: Не рекомендуємо використовувати популярність третіх осіб під час здійснення власної підприємницької діяльності. Адже ви не тільки ризикуєте марно витратити час, кошти та зусилля, але й будете змушені здійснити ребрендинг та розпочинати свій бізнес-шлях із самого початку. Хай усе ж таки надкушене яблуко залишається в Кремнієвій долині, а ви шукайте власну родзинку, яка прийде йому на зміну.

Посилання: http://reyestr.court.gov.ua/Review/86156251