Культурна апропріація. Навчи мене мови Фіджі

2020-05-19

Передаємо віртуальний привіт із країни тропічного клімату й шикарних краєвидів! Острови Фіджі горда й наповнена особливою атмосферою країна. Сьогодні ми оповідаємо про конфлікт, з яким уряд Фіджі зіткнувся менше двох років тому.

Попри те, що від островів Фіджі до Сполучених Штатів Америки летіти близько 13 годин, це не завадило жителям і уряду Фіджі дати життя сьогоднішньому кейсу. Справа ось у чому: громадянам і уряду Республіки стало відомо про те, що в США було видано свідоцтво на знак «BULA» для переліку послуг 43 класу (куди входять ресторани).

Невеликий лікнеп для тих, хто ще не встиг побувати на островах свободи: «bula» — традиційне привітання мовою Фіджі. Сказавши «bula» двічі, ви побажаєте здоров’я і благополуччя своєму співрозмовнику.

Подібна реєстрація в Штатах зачепила й застала зненацька корінне населення Республіки, коли вони виявили, що це вже далеко не перша реєстрація слова «bula» в якості знака на території США.

Представник уряду Фіджі заявив, що народ проти того, щоби будь-хто за межами Фіджі мав можливість монополізувати й комерціалізувати їхнє національне привітання, яке є символічним відображенням культури й цінностей жителів. «Bula» — це синонім слова «Фіджі», а не свідоцтво на знак за межами цієї країни.

«Чому це сталося?», «Нам потрібні єдині правила і стандарти», «Є цінності, які не можна охопити реєстрацією в якості торговельної марки» — коментували жителів Фіджі щодо ситуації. Для того, щоб анулювати 42 реєстрації, потрібні підстави, досвідчені патентні повірені, адвокати, час і терпіння.

Давайте розглянемо цю ситуацію з різних островів:

  • «Bula» — дійсно важливий відгомін культури й національності жителів Фіджі.
  • У Сполучених Штатах слово «bula», і навіть «bula bula», мають не настільки семантично сильне значення, ніж на островах Фіджі.

Тому ми щиро сподіваємося на справедливе вичерпання конфлікту й на те, що незабаром країни підуть на зустріч і будуть брати до уваги історичні та культурні особливості різних народів.

Очевидно, що без модернізованого й сучасного підходу тут не обійтися. І поки всі країни оновлюють інформацію один про одного, консолідуючи її в глобальну базу культурних цінностей країн світу, ми б рекомендували жителям Фіджі піклуватися про свої цінності й діяти як Navajo — не нехтувати можливістю реєстрації торговельної марки в різних країнах світу.

А ми їдемо далі і з нетерпінням чекаємо наступної зустрічі з вами!



Детальніше (зовнішнє посилання) Детальніше (зовнішнє посилання PDF)