Добре відомий знак та його вплив на «Здоров’я»

2020-01-15

Як визначити схожість знаків та можливість введення в оману? Давайте дізнаємось.

Суть спору

Науково-виробничий центр «Борщагівський хіміко-фармацевтичний завод» подав позов до Фармацевтичної компанії «Здоров’я» про визнання недійсним свідоцтва на знак «АЛОХОЛ-ЗДОРОВ’Я Фіто». Даний знак відповідача є схожим настільки, що його можна сплутати із позначеннями позивача «АЛОХОЛ» та «АЛЛОХОЛ», що визнані добре відомими і використовуються в Україні для товарів 5 класу МКТП («фармацевтичні препарати, а саме жовчогінні засоби»). З огляду на це позначення відповідача є таким, що може ввести в оману щодо особи, яка виробляє відповідні товари.

Обґрунтування суду

Істотна складова частина знака «АЛОХОЛ-ЗДОРОВ’Я Фіто», а саме елемент у вигляді напису «АЛОХОЛ», є імітацією добре відомих знаків позивача «АЛЛОХОЛ» і «АЛОХОЛ» та здатна викликати змішування з ними. Одночасно спірний знак може ввести споживачів в оману щодо особи, яка виробляє фармацевтичні товари, породжуючи в них асоціації, пов’язані з особою позивача. В основу рішення суду покладено висновок судової експертизи.

Рішення суду

Суд касаційної інстанції залишив без змін рішення судів попередніх інстанцій, якими було визнано недійсним знак «АЛОХОЛ-ЗДОРОВ’Я Фіто».

Мораль: Під час реєстрації позначення важливим є ретельне вивчення сфери реалізації товарів та надання послуг, адже наявність схожого до ступеню змішування знака може становити загрозу в реєстрації вашої ТМ навіть у випадку реєстрації спірного позначення Укрпатентом.

Посилання: http://reyestr.court.gov.ua/Review/83669477