Check in, please!

2020-07-01

Більше, ніж писати про новини та тонкощах права IP, ми хіба що любимо відповідати на ваші запитання. Тому настав час нашої нової рубрики «Запитай про IP».

Питання: чи може геолокація порушувати права власника ТМ?

Уявімо ситуацію:

На публікації ви побачили костюм, який схожий на фірмовий букльований костюм Chanel. До кінця не ясно, хто є виробником, але над нею вказана локація «CHANEL boutique in Paris». У цій ситуації можна помилково подумати, що костюм, належить бренду Chanel. Написавши в дайрект ви дізналися, що це локальний бренд, який не має ніякого відношення до відомого будинку моди.

А тепер по порядку. Фактично, в місці розташування використовується ТМ «CHANEL». Зазначена локація може ввести в оману щодо виробника. Найімовірніше, автор публікації вибрав локацію з недобросовісною метою.

Сам Instagram говорить про те, що в основі порушень прав на торговельну марку лежить принцип ймовірності змішування. При її визначенні враховується безліч чинників. Наприклад, якщо людина використовує чужу ТМ для не пов’язаних з ним товарів або послуг, це може не викликати ймовірності змішування.

Кожну публікацію потрібно оцінювати окремо, але виходячи з нашої гіпотетичної ситуації, власник ТМ «CHANEL» може довести щодо порушення прав через імовірність змішування.

Не забувайте, що торгові марки вже давно перейшли звичні нам межі існування: локації, хештеги, нікнейми, домени і інші атрибути віртуального життя, які ми бачимо щодня.

Перед публікацією комерційного контенту, переконайтеся що використовуєте локацію правомірно. Дрібниці мають значення. Особливо якщо мова йде про ІР право.