Бути в ЦЕНТРі ПОДІЙ чи зареєструвати його?

2020-05-17

Коли рік за роком реєструєш сотні, а то й тисячі торговельних марок — починаєш простежувати тенденції того, які ТМ реєструють частіше: слова чи логотипи, кирилицею чи латиницею, слогани чи влучні назви, які краще запам’ятовуються споживачами. І досить часто вибір ТМ продиктований маркетинговими дослідженнями та пошуковими запитами в Інтернеті. З погляду просування — це, звичайно, оптимальний варіант, який допомагає клієнту нарощувати свою аудиторію.

Однак, при реєстрації влучних ТМ, з погляду маркетингу, варто все ж зробити double-check юридичного аспекту питання. А в описаному кейсі ви пропонуємо вам розглянути наслідки, до яких може призвести відсутність вчасної перевірки.

Заявник звернувся до Апеляційної палати, оскаржуючи відмову в реєстрації ТМ “eventhub”. Підставою для відмови стало те, що заявлене словесне позначення не має розрізняльної здатності, є описовим і ще й до всього — оманливим для частини послуг 35, 36, 38, 41, 43 та 45 класів, оскільки місце їх надання не відповідає наведеному визначенню. Так, за словами експерта, “EVENTHUB — центр подій — головне місце, де проходять заходи, спрямовані на здійснення якої-небудь мети”.

Заявник пояснював, що надає послуги онлайн-трансляції подій та заходів на власному сервісі “eventhub”. Це майданчик, де можна замовити послугу онлайн-трансляції з іншими супутніми послугами з обробки відео, а потім розмістити відео для перегляду користувачами за плату або без. Отже, з позиції користувачів, “eventhub” є унікальним місцем, де зібрані трансляції різноманітних заходів і подій, тільки в форматі онлайн. Тлумачення цього терміну вимагає роздумів, певних асоціацій та домислювань для розуміння суті кожної частини такого позначення. Особливо для споживачів, які не володіють англійською мовою на високому рівні. Тому, на думку Заявника, таке слово є вигаданим, без притаманної йому однозначної семантики.

Однак, колегія Апеляційної палати не погодилась. На їхню думку, “eventhub” не вигадане слово, а звичайне поєднання двох чітко визначених термінів, тому має однозначну семантику та є поширеною онлайн послугою, яка надається й іншими особами. До того ж перелік послуг, для яких позначення було подане, включає такі, що не надаються в місцях проведення подій, тому воно не відповідає семантичному значенню торговельної марки “eventhub”, і є оманливим для частини послуг.

В результаті, Апеляційна палата відмовила Заявнику в задоволенні заперечення, а реєстрація на ТМ “eventhub” так і не була отримана.

Мораль: перш ніж подавати знак на реєстрацію рекомендується дослідити його на предмет оманливості та скоротити переліки товарів та послуг так, щоб вони відповідали семантичному значенню такого знаку.

Звертаємо вашу увагу, що у своїх рішеннях колегія Апеляційної палати комплексно оцінює докази, якими обґрунтовано заперечення, базуючись на всебічному, повному та об’єктивному розгляді всіх обставин справи.



Детальніше (зовнішнє посилання) Детальніше (зовнішнє посилання PDF)