Реєстрація торгової марки в Німеччині


Торгову марку в Німеччині можна зареєструвати трьома способами:
  • за міжнародною процедурою. Реєстрація торгової марки відбувається за Мадридською Угодою (варто зазначити, що за цією процедурою зареєстровано близько 300 тисяч торгових торгових марок в Німеччині);
  • регіональна процедура — заявник може отримати єдину торгову марку Європейського Союзу (Community Trademark). На сьогодні в Німечинні зареєстровано біля мільйона торгових марок ЄС;
  • за національною процедурою. Всього в Німеччині цим способом було зареєстровано близько півтора мільйона торгових марок, що в 4 рази більше ніж за міжнародною реєстрацією.

  • Зупинимось на національній процедурі, оскільки вона є найбільш популярною в Німеччині. Реєстрація торгової марки відбувається шляхом подачі заявки до Відомства Німеччини по патентам та торговим маркам (DPMA).

    Якщо у Вас є бажання зареєструвати торгову марку, то варто проаналізувати, чи немає на ринку торгової марки під назвою, яку Ви б хотіли використати. За німецьким законодавством ця процедура не є обов'язковою, але є бажаною. Для цього рекомендуємо Вам провести попередній пошук.

    Заявка на реєстрацію торгової марки обов'язково повинна містити ім'я та адресу заявника, місце реєстрації юридичної особи (якщо заявник знаходиться в іншій країні), зображення та опис торгової марки, зазначення наявності представника або пріоритету (якщо такі наявні), перелік товарів та послуг, підтвердження щодо оплати держмита. Сама реєстрація торгової марки може займати від 3 до 4 місяців, без урахування опозиції.
    В Німеччині як торгові марки можуть бути зареєстровані графічні знаки, словосполучення, імена, тривимірні об'єкти, кольорові комбінації, слогани, звукозаписи, упаковки, смакові, рухові, нюхові, дотикові знаки. Також у законодавстві є перелік знаків, які не можуть бути зареєстровані, як торгові марки, а саме:
    - знаки, які суперечать нормам моралі або порядку.
    Одним з прикладів є заборона комерційного використання релігійних імен та термінів, що яскраво підтверджується судовою справою щодо заборони реєстрації торгової марки Buddha (справа 28W(пат)66/06);
    - загальновживані терміни;
    - назви, прапори, символи держав, націй, регіонів або міжнародних організацій.
    На прикладі справи Т-127/2, в рамках якої було відмовлено в реєстрації торгової марки ЕСА, оскільки знак був дуже схожий на емблему Європейського Союзу;
    - знаки, які вводять споживачів в оману. Варто згадати, що компанія Alsterwasser хотіла виробляти віскі під цією торговою маркою, але Федеральний патентний суд заборонив таке використання, посилаючись на той факт, що у багатьох регіонах Німеччини «Alsterwasser» сприймається як змішаний напій, який складається з пива та лимонаду (справа 26W(пат)216/03).


    Географічні зазначення також захищаються відповідно до законадавства Німеччини. Наприклад, у справі T-295/01 суд першої інстанції відмовив в реєстрації торгової марки Oldenburger компанії Nordmilch eG для виробництва молока і молочних продуктів, морозива тощо. Слово Oldenburger безпосередньо походить, як прикметник, від назви географічного регіону Ольденбург, в якому знаходяться відповідні сільськогосподарські холдинги і, який відомий виробництвом молочних продуктів.

    Опозицію в Німеччині може подавати власник прав, які виникли раніше, оскаржуючи заявку на реєстрацію торгової марки. Період для опозиції починається з дня публікації заявки на торгову марку і закінчується через три місяці після публікації.
    Свідоцтво на торгову марку в Німеччині видається на 10 років з правом продовження на той самий строк. У випадку, якщо Ви пропустили строки продовження свідоцтва, у Вас є 6 місяців для поновлення, але при цьому буде накладений штраф.

    Враховуйте ту обставину, що, якщо торгова марка в Німеччині не використовується протягом 5 років, то будь-хто може подати заявку на анулювання ТМ.
    Треба відзначити, що торгова марка також може бути анульована, у випадку, якщо були порушені права третіх осіб, або торгова марка не відповідає вимогам реєстрації, вводить в оману споживача.
    Якщо Ви вирішили зареєструвати торгову марку в Німеччині, спеціалісти Патентно-юридичної компанії IPStyle з радістю в цьому Вам допоможуть.