Тютюнова і алкогольна промисловість

Ринок алкогольної і тютюнової продукції України є доволі жорстким та висококонкурентним. Враховуючи законодавчі обмеження щодо реклами та умов реалізації алкогольної та тютюнової продукції, виробники часто, замість того, щоб розвивати власний бренд, намагаються отримати прибуток за рахунок чужого бренду. Таке зловживання чужою репутацією відбувається, зокрема, шляхом неправомірного використання чужих торговельних марок, зовнішнього вигляду упакування, або ж шляхом зазначення на упакуванні інформації, що вводить в оману. Так, ми часто зустрічаємо “грузинське” вино, яке виробляється аж ніяк не в Грузії, також популярними є “аналоги” всесвітньо відомих брендів.

На противагу порушникам, добросовісні виробники правовими засобами забезпечують належну охорону своїх прав інтелектуальної власності та посилюють відомість свого бренду як в правовому полі, так і серед споживачів.

Окрім  обов’язкової і традиційної реєстрації прав на ТМ та промисловий зразок, додатковими способами захисту бренду алкоголю є: визнання торговельної марки добре відомою в Україні (в Україні всього 36 ТМ визнано добре відомими  для алкогольних напоїв); якщо алкогольний напій має особливі властивості обумовленні регіоном його походження, таку назву можна зареєструвати в якості географічного зазначення (більшість із географічних зазначень, що охороняються на території України стосуються алкогольних напоїв, серед них 7 зареєстрованих  стосуються вина, що виготовляється саме в Україні).

Якщо при виготовлені тютюнової чи алкогольної продукції використовується унікальний спосіб виготовлення, упакування або рецептура, такі об’єкти рекомендуємо запатентувати. В тому разі, якщо власник не хоче розкривати секрети виготовлення власної продукції, її рецептуру, то таку інформацію можна захистити як комерційну таємницю.

Залежно від конкретної ситуації, спеціалісти IPStyle запропонують комплексний підхід до охорони та захисту вашого продукту всіма доступними правовими способами.

Послуги компанії IPStyle щодо захисту прав інтелектуальної власності у сфері алкогольної та тютюнової промисловості включають:

  • представництво інтересів у справах про недобросовісну конкуренцію;
  • аналіз макету упакування продукції щодо дотримання вимог законодавства (про захист прав споживачів, про захист від недобросовісної конкуренції);
  • аналіз проектів матеріалів спрямованих на просування алкогольної продукції (спонсорських заходів, рекламних матеріалів щодо дотримання вимог законодавства України);
  • попередній пошук, аналіз та реєстрація ТМ, промислових зразків, географічних зазначень;
  • визнання торговельних марок добре відомими (у судовому та адміністративному порядках);
  • документарне оформлення інформації в якості конфіденційної, документарне забезпечення охорони внутрішньої інформації підприємства як комерційної таємниці;
  • письмові консультації щодо захисту прав інтелектуальної власності у сфері алкогольної та тютюнової продукції;
  • патентні пошуки на новизну та на патентну чистоту;
  • патентування винаходів, корисних моделей;
  • судовий захист;
  • боротьба з контрафактом.