Retail

Роздрібна торгівля (retail) — досить розповсюджений вид бізнесу в Україні, перед власниками якого виникає ряд питань пов’язаних із захистом прав інтелектуальної власності.

Наприклад, як і будь-якому гравцю ринку, представникам рітейлу потрібно подбати про захист власного комерційного найменування, реєстрації назви в якості торговельної марки. Більш того, особливістю рітейлу є тенденція супермаркетів випускати свою лінію продукції під власною торговельною маркою (так званою Private Lable). Для того щоб уникнути порушення прав третіх осіб, не допустити дострокового припинення вказаної марки важливим є правильний підхід до реєстрації такої private lable, зокрема коректний і виправданий підбір класів товарів і послуг для яких марка буде зареєстрована.

Також, в рітейлі почастішали випадки розголошення колишніми працівниками конфіденційної інформації (щодо постачальників, фінансових даних, цінової політики). Зазвичай, постраждалий суб’єкт господарювання не може ані покарати винного ані отримати компенсації за розголошення лише через те, що дана інформація не мала на підприємстві статусу комерційної таємниці. Для того, щоб інформація охоронялася як комерційна таємниця, необхідно належним чином оформити внутрішню документацію підприємства та укласти із особами, що мають доступ до такої інформації, договори із зобов’язанням про нерозголошення.

Навіть питання авторського права стосуються рітейлу. Чи правомірно грає музика у приміщенні супермаркету? Чи отримав рітейлер права на використання не лише авторських, а й суміжних прав на композиції та чи  справді ці права отримані від уповноважених осіб?

Особливістю рітейлу є також принципово важливе значення законодавства у сфері захисту прав споживачів. Недопустимість порушення прав споживачів, зокрема шляхом введення в оману є однією із головних умов добросовісної діяльності рітейлерів.

Роздрібна торгівля, є сферою, у якій конкуренти доволі часто вдаються до актів недобросовісної конкуренції таких як дискердитація конкурентів, схилення до бойкоту, схилення постачальника до дискримінації конкурентів-рітейлерів, досягнення інших неправомірних переваг. Щоб не допустити недобросовісної конкуренції відносно свого бізнесу та пересвідчитися, що власні дії не будуть розцінені органами та споживачами як недобросовісна конкуренція, рекомендовано за перших ознак недобросовісності звернутися до спеціалістів у сфері захисту економічної конкуренції.

З метою охорони та захисту цілого комплексу об’єктів права інтелектуальної власності в сфері рітейлу спеціалісти компанії IPStyle надають такі послуги:

  • реєстрація торговельних марок в Україні та закордоном;
  • патентування промислових зразків;
  • представництво інтересів у справах про недобросовісну конкуренцію (підготовка та подання заяви проти порушників, представництво у засіданнях, захист від обвинувачення);
  • аналіз рекламних матеріалів щодо дотримання вимог законодавства;
  • юридичний аналіз та оформлення документації щодо обробки персональних даних у базах даних у відповідності до законодавства;
  • письмові консультації щодо захисту прав інтелектуальної власності у сфері рітейлу;
  • документарне забезпечення режиму комерційної таємниці на підприємстві (підготовка внутрішніх положень, договорів про нерозголошення);
  • претензійна робота, досудове вирішення спорів, зокрема щодо захисту прав споживачів;
  • судове представництво адвокатом у справах щодо захисту прав інтелектуальної власності.