Реєстрація торговельної марки в ЄС як крок для релокації та глобалізації бізнесу - IPSTYLE Spark it!
29 Липня 2022

Реєстрація торговельної марки в ЄС як крок для релокації та глобалізації бізнесу

"Як зберегти команду, бізнес, активи у нових умовах?" 

"Які “правила гри” в ЄС?" 

"Як оптимізувати бюджет при тестуванні або повноцінному виході на ринок Польщі, Німеччини, Португалії чи іншої країни-учасниці ЄС?"

Над цими питаннями сьогодні задумується практично кожен власник українського бізнесу. Хтось вже реєструє компанію в ЄС, хтось адаптує продукт чи послугу під європейський ринок, а хтось шукає нові канали продажів. І одним із таких перших кроків на європейському ринку є реєстрація вашого бренду.

Перш за все, ми рекомендуємо визначитись із країнами ведення бізнесу, а відповідно і країнами реєстрації вашої торговельної марки. Для цього допоможе відповідь на запитання:

- я планую бізнес на території країн-учасниць ЄС чи інших європейських країн?

До складу ЄС входять такі країни: Австрія, Бельгія, Болгарія, Греція, Данія, Естонія, Ірландія, Іспанія, Італія, Кіпр, Латвія, Литва, Люксембург, Мальта, Нідерланди, Німеччина, Польща, Португалія, Румунія, Словаччина, Словенія, Угорщина, Фінляндія, Франція, Хорватія, Чехія, Швеція.

Країни Європи, що не є країнами-членами Євросоюзу:  Україна, Великобританія, Монако, Швейцарія, Молдова, Ісландія, Норвегія, Албанія, Чорногорія, Боснія і Герцеговина, Північна Македонія, Казахстан, Азербайджан, Сербія, Грузія, Молдова, Туреччина, Косово, Андорра, Ліхтенштейн, Сан-Марино, Монако.

Якщо вас цікавить реєстрація ТМ в ЄС, то це можна декількома способами:

  • національна реєстрація, наприклад, реєстрація бренду у Польщі, Естонії, Франції тощо;
  • реєстрація ТМ ЄС – ТМ, яка діє одночасно у 27 країнах-учасницях ЄС.

Перш ніж зареєструвати ТМ у Європейському Союзі, ми рекомендуємо провести пошук на схожість і тотожність. За результатами пошуку ви отримаєте відповіді на запитання:

  • які шанси на реєстрацію ТМ в окремій країні та у всьому ЄС;
  • які ризики отримання опозицій проти реєстрації ТМ, претензій та судових позовів;
  • чи потрібно видозмінювати бренд для виходу на європейський ринок.

Реєстрація ТМ Європейського Союзу можлива:

  • на фізичну особу (резидента України або іншої країни);
  • на юридичну особу (зареєстровану в Україні або зареєстровану в іншій країні – Польщі, Литві, Чехії тощо).

Якщо у вас вже є зареєстрована ТМ в Україні, то ви можете подати заявку на міжнародну реєстрацію ТМ (так звана “Мадридська система” і обрати окремі країни або весь ЄС). Якщо на ринок ЄС ви плануєте виходити з новим або видозміненим брендом (наприклад, в Україні у вас зареєстрована ТМ  українською мовою, а у ЄС плануєте продавати продукти з англомовним відповідником), то доцільніше подавати заявку напряму у відомство ЄС.

Подаючи заявку на реєстрацію ТМ ми рекомендуємо враховувати не тільки те, на кого ви подаєте заявку, яку ТМ заявляєте, а й перелік товарів і послуг для якого здійснюється реєстрація. Наприклад, в Україні ви надавали послуг із веб-дизайну, а у Європейському союзі плануєте надавати більш широкий спектр послуг – маркетингові, рекламні тощо. В такому випадку при реєстрації ТМ в ЄС потрібно заявити ширший перелік.

В цілому реєстрація ТМ у ЄС, це:

  • захист вашого бренду від конкурентів, підробок, “патентних тролів” та сквотерів;
  • репутаційний фактор, на який звертають увагу ваші українські та іноземні партнери, контрагенти чи інвестори;
  • “вікно” до нових можливостей з масшабування, зокрема, створення франчайзингової мережі або підготовка до інвестування у ваш бізнес за рахунок привабливого портфоліо інтелектуальної власності.

Якщо у вас залишились питання щодо реєстрації ТМ у ЄС або інших країнах Європи, оптимізації бюджету, мінімізації ризиків пов’язаних із виходом на глобальний ринок або пошуком нових можливостей для українського бізнесу, команда українського та європейського офісів IPSTYLE завжди на зв’язку.