Недобросовісна конкуренція

Чесна конкуренція — двигун економіки. Метою будь-якого бізнесу є отримання прибутку. І якщо хтось роками, а то й десятиліттями невпинно працює над позитивним іміджем своєї продукції і впізнаваності свого бренду, то є й такі гравці ринку, які отримують прибуток завдяки нечесному використанню чужих досягнень і репутації. Таке паразитування на чужій репутації є, на жаль, поширеним явищем на ринку, може здійснюватися у різні способи і відповідно до законодавства України називається “недобросовісна конкуренція”.

Одними з найпоширеніших видів недобросовісної конкуренції є:

  • використання без дозволу імені, комерційного (фірмового) найменування, торговельної марки (товарного знака і знака обслуговування), рекламних матеріалів, оформлення упаковки товарів і періодичних видань, інших позначень іншого суб’єкта господарювання або позначень, схожих на них, що призвело або може призвести до змішування з його діяльністю;
  • реалізація товару іншого виробника під своїм позначенням;
  • відтворення зовнішнього вигляду товару іншого суб’єкта господарювання і введення його в господарський обіг без однозначного зазначення виробника копії;
  • поширення інформації, що вводить в оману (наприклад, поширення неповних, неточних або неправдивих даних про походження товару, виробника, продавця, спосіб виготовлення, джерела та спосіб придбання, реалізації, кількість, споживчі властивості, якості, комплектності, придатності до застосування, стандарти, характеристики, особливості реалізації товарів, робіт, послуг, ціну і знижки на них);
  • інші дії, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності.

Залежно від вашої індивідуальної ситуації і запиту, фахівці IPStyle пропонують свої послуги в сфері захисту економічної конкуренції:

  • надання правової консультації з питань недобросовісної конкуренції;
  • аналіз ринку України про наявність/відсутність недобросовісної конкуренції щодо зазначеного товару/послуги;
  • попередня оцінка і кваліфікація діяльності компаній (фізичних осіб — підприємців) на ринку України щодо наявності/відсутності недобросовісної конкуренції в їх діяльності;
  • представництво інтересів компаній (фізичних осіб — підприємців) у Антимонопольному комітеті України;
  • аналіз рекламних матеріалів на предмет відповідності вимогам рекламного і конкурентного законодавства, виявлення та оцінка можливих ризиків і розробка плану їх мінімізації;
  • розробка і реалізація правових механізмів щодо припинення недобросовісної конкуренції:
    • мирне припинення недобросовісної конкуренції: ведення переговорів, напрямок листів-претензії з вимогою припинення порушення прав, медіація;
    • підготовка, подача заяви про захист прав в Антимонопольний комітет України і подальше представлення інтересів заявника в Антимонопольному комітеті України; оскарження рішень Антимонопольного комітету України в судовому порядку;
    • підготовка та звернення до суду з позовом про захист прав суб’єктів господарювання, щодо діяльності яких ведеться недобросовісна конкуренція, відшкодування шкоди заподіяної недобросовісною конкуренцією, представництво інтересів компаній (фізичних осіб – підприємців) у суді.

Для ефективного захисту від недобросовісної конкуренції необхідний високий рівень знань, професійної компетентності і практичного досвіду. Команда професіоналів IPStyle готова стати на ваш захист в боротьбі з недобросовісними конкурентами.


Неправомірне використання позначення або копіювання зовнішнього вигляду продукції
Введення в оману
Порівняльна реклама
Захист комерційної таємниці
Дискредитація конкурента