25 Липня 2021

Отримали скаргу на Amazon щодо порушення прав інтелектуальної власності? Ось ваш план дій!

Продовжуємо серію постів присвячену безпечній торгівлі на Amazon з точки зору інтелектуальної власності.

Уявіть, що ви отримали скаргу на порушення прав інтелектуальної власності на Amazon. Ваш лістинг заблоковано, ви втрачаєте клієнтів та прибуток. При цьому Amazon, залежно від характеру та повторюваності порушення, може не тільки заблокувати лістинг, а і видалити його, заблокувати акаунт чи можливість виведення коштів.

Що робити? Ваш подальший алгоритм дій повинен включати:

1. Визначення суті порушення та об’єкту, щодо якого існує порушення.

За текстом листа, отриманого від Amazon, зазвичай зрозуміло на основні якого об'єкту права інтелектуальної власності подана скарга правовласника. Якщо об’єктом є винахід, дизайн чи торговельна марка (ТМ), то надаються номери охоронних документів. У випадках із порушенням авторського права зазначається назва твору та суть порушення. У більшості випадків, на основі визначеного об'єкта права інтелектуальної власності уже можна розуміти претензію правовласника.

Проте, якщо вимога не зрозуміла, то необхідно звернутися безпосередньо до скаржника та уточнити всі деталі. Amazon у таких ситуаціях займає нейтральну позицію, і це зрозуміло, оскільки його основне завдання — унеможливити власну відповідальність, а не допомогти сторонам вирішити спір.

2. Пошук по базі даних зареєстрованих об’єктів, згідно з отриманими номерами охоронних документів. Це потрібно для визначення:

  • наявності у особи права на звернення — інколи скарги подаються особами, які не мають на це прав, чи на основі неіснуючого об'єкту;
  • обсягу порушення (зокрема у випадках порушення прав на ТМ);
  • власної стратегії захисту.

3. Аналіз наявності чи відсутності порушення. Зазвичай цей процес потребує знання законодавства у сфері охорони інтелектуальної власності та різниться залежно від об'єкта.

Для прикладу, якщо порушення стосується дизайну, доцільним буде співставлення власного дизайну із зареєстрованим дизайном правовласника для виокремлення схожості та відмінностей. Інколи у скаргах правовласники зловживають незнанням продавців і порівнюють дизайн власного реально існуючого продукту, а не дизайн, на який отримано свідоцтво.

Якщо під час аналізу було виявлено, що ви порушуєте права, то завжди можна звернутися до правовласника та ініціювати укладення ліцензійного договору, щоб продовжити використовувати об’єкт. Хоч і на платній основі.

4. Складення та направлення відповіді з обґрунтуванням власної позиції.

У будь-якому випадку необхідно відповідати на скаргу — таким чином ви показуєте, що готові розв'язувати проблему, що ви не погоджуєтесь із позицією іншої сторони. Якщо ігнорувати скаргу, то є ризик звернення скаржником до суду та прийняття на його користь обов’язкового наказу суду через невжиття другою стороною будь-яких заходів.

Тут також варто зазначити, що у разі порушення авторського права, якщо ви направляєте відповідь — Amazon автоматично розблокує лістинг і контент, а для подальшого його блокування необхідно буде, щоб інша сторона подала до суду.

Про інші особливості ведення бізнесу на Amazon ми уже розповідали під час вебінару “Як запустити та розвивати бізнес на Amazon безпечно з точки зору інтелектуальної власності”. Запис вебінару можна переглянути на нашому YouTube-каналі: https://youtu.be/v042k55k2-s.

Отримайте рішення
Залиште ваш запит
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом та підберемо оптимальний варіант для вирішення вашого питання!
Залишаючи заявку я даю згоду на обробку моїх персональних даних