Марія Ортинська, CEO IPStyle, патентна повірена та адвокатка, виступила спікеркою на BE SUSTAINABLE! Fashion Summit No Season 2021 Vol. 3: Digital edition, що є частиною Ukrainian Fashion Week. Під час виступу Марія розповіла про віртуальну (VR) та доповнену (AR) реальність у fashion з точки зору інтелектуальної власності.
Key takeaways виступу Марії:
- 2020 та 2021 роки — це роки фантастичної реальності.
- Для юзера і розробника AR та VR — зручно. Однак у власника бізнесу виникають десятки питань, які можна розділити на три групи: Як не порушили права третіх осіб (права ІВ і не тільки)? Як захистити свої права? Як оформити продаж, ліцензію, партнерство?
- Те, що можна знайти в інтернеті, НЕ дорівнює безкоштовно та без дозволу.
- Законодавство у сфері інтелектуальної власності не встигає за новими технологіями.
- Все, що ви будете творити і винаходити в галузі AR та VR, можна поділити на дві частини — контент (авторське право) і технології (патенти).
- Коли ви сворюєте щось у AR та VR, ви повинні уявити себе режисерами, а потім юристами кінопродакшену і розуміти, що кожна літера, кожен принт, кожен об'єкт на фоні може бути об'єктом авторського права.
- Патенти мають територіальний принцип дії.
- Якщо розробку створює хтось на замовлення, fashion-компанія повинна потурбуватися про передачу всіх прав на неї.
- Клієнт, що раніше купував звичайний одяг, тепер стає користувачем, що купує цифровий продукт. Крім прав споживачів, користувач має інші права: право особи на зображення, right of publicity, right to privacy.
- Сьогодні fashion-компанія повинна бути трохи IT-компанією.
- Раніше, коли клієнт щось купував, це був усний договір з магазином. Зараз же потрібно розробляти Terms of Use, які мають бути розміщені на сайті та у додатку.
Повний запис заходу можно подивитися за посиланням.