Скільки торговельних марок у вашому мобільному додатку? - IPSTYLE Spark it!
31 Липня 2025

Скільки торговельних марок у вашому мобільному додатку?

Мобільний додаток  це не лише код і UX-дизайн. Це також набір інтелектуальної власності, яку варто ідентифікувати, структурувати та охороняти. Ми не раз стикались із упередженням, що реєструвати як торговельну марку (ТМ) є сенс лише назву додатку. Але насправді цього може бути замало для коректної охорони всього проєкта.

Що саме може бути торговельною маркою в додатку?

  • Назва самого застосунку: якщо вона унікальна це очевидний і перший кандидат для реєстрації ТМ.
  • Логотип: графічне позначення (іконка додатку або логотип бренду) також є сенс реєструвати як окрему ТМ, адже часто аппки запам’ятовують саме по іконках.
  • Назви функцій або режимів: часто функції всередині додатку мають власні назви. Якщо вони запам’ятовуються і виділяються, їх також можна зареєструвати як ТМ.
  • Слогани, фрази, елементи інтерфейсу: короткі вирази, які використовуються постійно у взаємодії з користувачем, можуть мати ознаки позначення, що асоціюється з продуктом.
  • Звукові та анімаційні елементи: якщо у вашому додатку є характерна заставка, звук або анімація, що запускається при відкритті, також може бути зареєстрована як ТМ.
  • Акцентний колір додатка: наприклад, один онлайн банкінг використовує зелений колір, інший — червоний.  Якщо колір вже беззаперечно асоціюється з брендом, його також можна пробувати охороняти.

    Якщо ваш застосунок пропустили в Appstore чи GooglePlay, це ще не означає, що всі його елементи можуть із легкістю пройти реєстрацію ТМ.  Для реєстрації потрібно, аби ТМ відповідала критеріям охорони. Для того, аби чітко розуміти чи зможете ви зареєструвати ті чи інші елементи, ми завжди радимо проводити попередній пошук за торговельними марками.

    Текст
    Катерина Дробишева, партнерка IPSTYLE

    Детальніше з перевагами пошуку можете ознайомитись у нашому матеріалі Реєстрація торговельної марки. Чому попередній пошук – це інвестиція у ваш спокій щонайменше на 10 років?

    А як зрозуміти, що у вашому додатку є сенс зареєструвати? Відповідь дуже проста: провести IP Аудит. Навіщо, спитаєте ви? Нижче кілька аргументів "за" такого аудиту:

    Щоб не пропустити активи, які варто зареєструвати. Багато цінних елементів залишаються без захисту лише через те, що ніхто не ідентифікував їх як потенційні ТМ. Доволі часто про такі об’єкти згадують лише у разі, якщо хтось їх недобросовісно скопіював. А після того може бути набагато складніше отримати охорону.

    Щоб уникнути конфліктів. Часто назва функції або візуальний елемент конфліктує з уже зареєстрованою ТМ. Виявлення таких ризиків до запуску критично важливе.

    Щоб систематизувати інтелектуальну власність у проєкті. Це необхідно для інвесторів, підготовки до ліцензування або масштабування продукту на інші ринки. Ваше IP портфоліо це не лише про репутацію, а про перевагу за столом перемовин.

    Ми в IPSTYLE проводимо юридичний аудит мобільного додатку з фокусом на торговельні марки. В рамках цього аналізу:

    • визначаємо елементи, що мають ознаки ТМ;
    • формуємо рекомендації щодо реєстрації та юрисдикцій;
    • проводимо попередні пошуки на тотожність/схожість;
    • подаємо торговельні марки на реєстрацію та супроводжуємо їх до отримання охорони.

    Якщо у вашому додатку є тільки одна зареєстрована ТМ це радше виняток, ніж правило. Пропонуємо подивитися на ваш застосунок очима IP-фахівця. Більшість цифрових продуктів містять щонайменше дві-три потенційних ТМ. Для прикладу нижче наводимо ТМ ЄС компанії Instagram LLC для її відомого мобільного додатку:

    Готові провести аудит свого мобільного застосунку? Залиште заявку, і ми визначимо, які активи варто реєструвати як торговельні марки.

    Отримайте рішення
    Залиште ваш запит
    Ми зв'яжемося з вами найближчим часом та підберемо оптимальний варіант для вирішення вашого питання!
    Залишаючи заявку я даю згоду на обробку моїх персональних даних