"Як зберегти команду, бізнес, активи у нових умовах?"
"Які “правила гри” в ЄС?"
"Як оптимізувати бюджет при тестуванні або повноцінному виході на ринок Польщі, Німеччини, Португалії чи іншої країни-учасниці ЄС?"
Над цими питаннями сьогодні задумується практично кожен власник українського бізнесу. Хтось вже реєструє компанію в ЄС, хтось адаптує продукт чи послугу під європейський ринок, а хтось шукає нові канали продажів. І одним із таких перших кроків на європейському ринку є реєстрація вашого бренду.
Перш за все, ми рекомендуємо визначитись із країнами ведення бізнесу, а відповідно і країнами реєстрації вашої торговельної марки. Для цього допоможе відповідь на запитання:
- я планую бізнес на території країн-учасниць ЄС чи інших європейських країн?
До складу ЄС входять такі країни: Австрія, Бельгія, Болгарія, Греція, Данія, Естонія, Ірландія, Іспанія, Італія, Кіпр, Латвія, Литва, Люксембург, Мальта, Нідерланди, Німеччина, Польща, Португалія, Румунія, Словаччина, Словенія, Угорщина, Фінляндія, Франція, Хорватія, Чехія, Швеція.
Країни Європи, що не є країнами-членами Євросоюзу: Україна, Великобританія, Монако, Швейцарія, Молдова, Ісландія, Норвегія, Албанія, Чорногорія, Боснія і Герцеговина, Північна Македонія, Казахстан, Азербайджан, Сербія, Грузія, Молдова, Туреччина, Косово, Андорра, Ліхтенштейн, Сан-Марино, Монако.
Якщо вас цікавить реєстрація ТМ в ЄС, то це можна декількома способами:
- національна реєстрація, наприклад, реєстрація бренду у Польщі, Естонії, Франції тощо;
- реєстрація ТМ ЄС – ТМ, яка діє одночасно у 27 країнах-учасницях ЄС.
Перш ніж зареєструвати ТМ у Європейському Союзі, ми рекомендуємо провести пошук на схожість і тотожність. За результатами пошуку ви отримаєте відповіді на запитання:
- які шанси на реєстрацію ТМ в окремій країні та у всьому ЄС;
- які ризики отримання опозицій проти реєстрації ТМ, претензій та судових позовів;
- чи потрібно видозмінювати бренд для виходу на європейський ринок.
Реєстрація ТМ Європейського Союзу можлива:
- на фізичну особу (резидента України або іншої країни);
- на юридичну особу (зареєстровану в Україні або зареєстровану в іншій країні – Польщі, Литві, Чехії тощо).
Якщо у вас вже є зареєстрована ТМ в Україні, то ви можете подати заявку на міжнародну реєстрацію ТМ (так звана “Мадридська система” і обрати окремі країни або весь ЄС). Якщо на ринок ЄС ви плануєте виходити з новим або видозміненим брендом (наприклад, в Україні у вас зареєстрована ТМ українською мовою, а у ЄС плануєте продавати продукти з англомовним відповідником), то доцільніше подавати заявку напряму у відомство ЄС.
Подаючи заявку на реєстрацію ТМ ми рекомендуємо враховувати не тільки те, на кого ви подаєте заявку, яку ТМ заявляєте, а й перелік товарів і послуг для якого здійснюється реєстрація. Наприклад, в Україні ви надавали послуг із веб-дизайну, а у Європейському союзі плануєте надавати більш широкий спектр послуг – маркетингові, рекламні тощо. В такому випадку при реєстрації ТМ в ЄС потрібно заявити ширший перелік.
В цілому реєстрація ТМ у ЄС, це:
- захист вашого бренду від конкурентів, підробок, “патентних тролів” та сквотерів;
- репутаційний фактор, на який звертають увагу ваші українські та іноземні партнери, контрагенти чи інвестори;
- “вікно” до нових можливостей з масшабування, зокрема, створення франчайзингової мережі або підготовка до інвестування у ваш бізнес за рахунок привабливого портфоліо інтелектуальної власності.
Якщо у вас залишились питання щодо реєстрації ТМ у ЄС або інших країнах Європи, оптимізації бюджету, мінімізації ризиків пов’язаних із виходом на глобальний ринок або пошуком нових можливостей для українського бізнесу, команда українського та європейського офісів IPSTYLE завжди на зв’язку.