15 Жовтня 2025

Перевірка торговельної марки на унікальність: як це зробити?

Вирішили зареєструвати бренд для власної справи? Перевірка торговельної марки на унікальність – той крок, що дозволить знизити до мінімуму можливу відмову у реєстрації.

Навіщо потрібен пошук

Ми з вами вже знаємо, що зареєструвати як торговельну марку  можна слово чи словосполучення, логотип чи зображення, звук, колір або навіть рух. Це може бути комбінована марка, що поєднує словесну частину з зображенням, або об’ємна.

При цьому важливо, щоб ваша майбутня марка відповідала критеріям охорони – не була описовою, загальновживаною та не порушувала прав власників інших ТМ.

Погодьтесь, сьогодні непросто вирізнятися оригінальністю та новизною. У світі щороку реєструються сотні тисяч нових торговельних марок, тож створити справді щось унікальне дедалі складніше.

Висока конкуренція та глобалізація ринків значно підвищують ризики дублювання чи перетину з уже зареєстрованими позначеннями. Попередній пошук за торговельними марками дозволяє виявити потенційні конфлікти, заощадити час, кошти та уникнути відмови в реєстрації.

Катерина Дробишева
Катерина Дробишева,
Практика управління брендами, дизайнами й авторським правом IPSTYLE

Саме тому рекомендовано проводити попередній пошук за торговельними марками – він критично важливий для будь-якого бізнесу і допоможе переконатися, що схожі або тотожні позначення ще не зареєстровані у вашому сегменті ринку. Завдяки пошуку можна на старті оцінити потенційні ризики і мінімізувати їх.

Де шукати?

По всім актуальним базам і реєстрам. Приміром, в Україні перевірити, чи не зареєстровані або чи не подані на реєстрацію аналогічні торговельні марки, можна за відкритими базами даних Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій (УКРНОІВІ). Його інформаційна система наразі налічує 1,2 млн документів.

У Сполучених Штатах – це пошукова база Відомства з патентів та торговельних марок (USPTO), в якій містяться всі зареєстровані або заявлені торговельні марки США. Тим, хто маєте досвід, рекомендовано увімкнути режим експерта, що надає додаткові інструменти та функції для пошуку.

Перевірка торговельної марки на унікальність: як це зробити?

У випадках, коли потрібно провести пошук на певній території, національні відомства надають безоплатний доступ до своїх баз. Введіть ключові слова, конкретні товари або послуги, які ви шукаєте. Обов'язково приділіть увагу класам, адже торговельні марки реєструються для конкретних класів товарів і послуг. І звертайте увагу на всі схожі з вами марки, навіть якщо вони відрізняються лише літерою в написанні чи елементом у візуалізації.

Ще один ресурс – глобальна база даних за брендами від Всесвітньої організації інтелектуальної власності. Вона містить понад 50 млн торговельних марок із понад 70 баз даних, у тому числі зареєстровані за Мадридською системою. Тобто якщо вас цікавить міжнародна реєстрація і ви хочете зареєструвати торговельну марку одразу в кількох з понад 130 юрисдикцій. 

Окрім того, з перевіркою можуть допомогти спеціальні онлайн-сервіси, які дозволяють порівняти наявне позначення товару з конкурентами. Проте незалежно від того, відкрита це база даних чи комерційна, результат залежить від точності прийомів і глибини аналізу. І в цьому питанні точно не варто покладатися суто на пошуки в інтернет-мережі.

Переваги пошуку з IPSTYLE 

Під час аналізу ми визначаємо, на які країни поширюється ваш бізнес-інтерес наразі та що передбачає ваша стратегія розвитку на найближчу перспективу. Відтак охоплюємо юрисдикцій, за якими може бути актуальне проведення пошуку.

Далі – здійснюємо предметний пошук, під час якого аналізуємо величезну кількість потенційно схожих торговельних марок в офіційних реєстрах. За його результатами ви отримуєте звіт із усіма знайденими ТМ, а також детальний аналіз, який доступно пояснює можливі ризики й дає чіткий план дій для реєстрації вашої марки.

Тобто для реєстрації вам лише потрібно визначити перелік країн для охорони, з усім іншим допоможемо ми.

Наші кейси

Нещодавно спеціалісти  IPSTYLE дослідили неймінг для найбільшої мережі готелів в Європі. До нас звернулась відома мережа HoReCa, яка охоплює 100 найбільших європейських міст і є однією з найбільших в Європі. Перед тим, як вийти на ринок України, ми провели для неї комплексне бренд-дослідження, а саме – пошук серед поданих та зареєстрованих торговельних марок, доменів, компаній тощо. Як результат, клієнт отримав повну картину щодо використання неймінгу та, за потреби, міг коригувати стратегію.

Отже, якщо запускаєте бізнес, виводите на ринок новий продукт або проводите ребрендинг, точно маєте подбати про чистоту вашої ТМ за допомогою пошуку на тотожність і схожість по базах даних тих країн, де плануєте свою діяльність.


Отримайте рішення
Залиште ваш запит
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом та підберемо оптимальний варіант для вирішення вашого питання!
Залишаючи заявку я даю згоду на обробку моїх персональних даних