Карантинні лайфхаки: як захистити ТМ в умовах постійних змін - IPSTYLE Spark it!
22 Травня 2020

Карантинні лайфхаки: як захистити ТМ в умовах постійних змін

Наводимо деякі зміни, яких зазнав бізнес в процесі карантину та пояснюємо до яких класів МКТП віднести нові товари та послуги.

Як відомо, торговельна марка реєструється в конкретному класі Міжнародної класифікації товарів та послуг (МКТП) в залежності від переліку товарів, які ви виробляєте, та послуг, які надаєте. Так, якщо скажімо, дизайнер-початківець відкриває власний магазин готового одягу — йому слід зареєструвати ТМ в 25 класі. Якщо він відкриває ательє, де здійснює пошив одягу на замовлення, то це вже 40 клас. А якщо вирішить запустити шоурум, де продаватиме речі своїх друзів-дизайнерів — йому потрібен 35 клас. Але якщо, наприклад, почнеться пандемія і суспільству знадобляться його умілі руки для пошиття лікарняних халатів і захисних масок, то ... знову з’являється новий клас.

Надто багато чисел як для юриспруденції, так? Давайте розберемось як заставити ці числа працювати на вас.

Якщо раніше ви вже зареєстрували ТМ для певного переліку товарів та послуг, необхідно пересвідчитись чи охоплює цей перелік нову діяльність, якою ви почали займатись на карантині. Якщо так — ви все зробили правильно та можете рухатись далі. Але якщо ваша ТМ не зареєстрована для нових товарів та послуг, то слід про такий крок задуматись. Адже поки ви зволікаєте, ваші недобросовісні конкуренти отримують свій шанс.

Нижче ми наводимо деякі зміни, яких зазнав бізнес в процесі карантину та пояснюємо до яких класів МКТП віднести нові товари та послуги. А лайфхаки залишимо на десерт.

1. Зміна профілів компаній

Передісторія: Пандемія коронавірусу призвела до різкого дефіциту захисних масок та антисептичних засобів та, як наслідок, до їх подорожчання. Щоб забезпечити лікарні такими товарами багато всесвітньо відомих компаній (LVMH, Hermès, Prada, L’Oréal та ін.) тимчасово перепрофілювались із виробництва одягу, парфумів та косметики на виробництво масок, медичних халатів та антисептиків.

Зміни відбулись і в інших сферах бізнесу: магазини, які раніше продавали непродовольчі товари, додали на свої полиці продукти харчування; заклади, які готували для відвідувачів безпосередньо в ресторані, запустили доставку заморожених продуктів для подальшого приготування вдома і т.п.

Що з класами:

Раніше Зараз
косметологічні товари та парфуми (3 клас) антисептик, антисептичні серветки (5 клас)
одяг, взуття (25 клас) лікарські халати, бахили, маски (10 клас)
заклади харчування (43 клас) продаж заморожених продуктів (29, 30, інколи 35 класи)
магазини непродовольчих товарів (окрема послуга 35 класу) магазини продовольчих товарів (окрема послуга 35 класу)

2. Із офлайну в онлайн

Передісторія: Якщо до карантину ми активно жили та вели бізнес, то зараз все довелося перенести в онлайн. Багато послуг, до яких ми звикли раніше, можна зараз отримати не виходячи із дому: онлайн-курси та вебінари, записи спортивних занять, відеоролики по мейкапу та манікюру і так далі. Багато закладів, що працюють онлайн, запустили власні мобільні додатки, аби клієнт мав до них доступ 24/7.

Що з класами:

Раніше Зараз
освітні послуги, проведення конференцій і майстер-класів, організовування освітніх конкурсів (41 клас)

забезпечування інформацією в сфері освіти, розваг та відпочинку; забезпечування незавантажними відеозаписами та електронними публікаціями в режимі онлайн (41 клас)

мобільні додатки (9 клас)

культурні, освітні або розважальні послуги, що надаються художніми галереями (41 клас)
забезпечування спортивним устаткованням, послуги спортивних таборів, прокат спортивних майданчиків (41 клас)
послуги візажистів, салонів краси, манікюрних салонів (44 клас)

3. Доставка товарів

Передісторія: “Доставка карт ПриватБанку на дім після 20 березня збільшилась на 262%(!) (зі слів Євгенія Васильцова (керівника напрямку роботи з торговельними підприємствами ПриватБанку) на вебінарі “FinUpdate: Наличные на карантине. Революция платежей” (16 квітня)).

Також в рази збільшилась і доставка продуктів харчування, ліків, побутової техніки. Як правило, кур’єрськими службами. Проте, часто заклади організовують можливість покупки навиніс або самі доставляють товари, відкриваючи відділ доставки в межах компанії. Ба більше, різні заклади харчування об’єднуються та створюють спільні сервіси доставки. А тут вже слід бути особливо обачними, оформлюючи права інтелектуальної власності на кількох осіб одночасно.

Що з класами:

Раніше Зараз
послуги ресторанів (43 клас) послуги ресторанів-самообслуговування (43 клас) доставляння товарів, посилок; перевезення; послуги кур'єрів (39 клас)
послуги продажу (35 клас) доставляння товарів, посилок; перевезення; послуги кур'єрів (39 клас)

4. Виробництво товарів на замовлення

Передісторія: З переходом бізнесу в онлайн та закриттям магазинів і закладів харчування, багато виробників перейшли із масового виробництва товарів на їх виробництво на замовлення. Наприклад, магазини одягу перейшли в формат ательє, пекарні — випікають торти по замовленню клієнтів, і навіть пиво можна теж варити на замовлення.

Що з класами:

Раніше Зараз
виробництво одягу (25 клас) кравецькі послуги на замовлення, шиття одягу (40 клас)
виробництво хлібо-булочних виробів (30 клас) та їх продаж в пекарнях та кондитерських (43 клас) випікання на замовлення (40 клас)
виробництво пива (32 клас) пивоваріння для інших (40 клас)

І це ми лише навели найпоширеніші приклади. Насправді ж сфер діяльності, які зазнали змін в період карантину, значно більше: банківська сфера, будівництво та нерухомість, автосфера, медицина, сфера розваг і, майже точно, ваш бізнес. Кожна така зміна діяльності чи способу її здійснення може вести до необхідності отримати охорону для вашої ТМ в зовсім нових класах товарів та послуг.

Тож, як і обіцяли — карантинні лайфхаки або як захистити ТМ в умовах постійних змін:

  1. Визначте для яких товарів та послуг ви будете використовувати торговельну марку:
    а) “основні” товари та послуги (при здійсненні основної діяльності)
    б) “потенційні” товари та послуги (при розширенні своєї діяльності)
    в) “нові” товари та послуги (при форс-мажорних обставинах)
  2. Визначте конкретні класи МКТП, до яких відносяться вищевказані товари та послуги.
  3. В ідеалі, реєструйте ТМ для товарів та послуг в пунктах 1(а) та 1(б) відразу.
  4. Зареєструйте окрему ТМ для 1(в) щойно виникне така необхідність.
  5. Якщо ж у вас виникли труднощі з будь-яким із лайфхаків — зверніться до команди IPStyle, ми консультуємо клієнтів з питань охорони IP прав, а також реєструємо ТМ вже 13 років.

Залишайтеся здоровими та вчасно турбуйтеся про свою інтелектуальну власність!

Изображение
Отримайте рішення
Залиште ваш запит
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом та підберемо оптимальний варіант для вирішення вашого питання!
Залишаючи заявку я даю згоду на обробку моїх персональних даних