Нещодавно набули чинності нові Правила, які регулюють порядок подачі та реєстрації торговельних марок (ТМ) в Україні. Наразі вони гармонізовані з положеннями Сінгапурського договору, Протоколу до Мадридської угоди та ще більше наближені до стандартів ЄС, які передбачені Угодою про асоціацію між Україною та ЄС.
Катерина Дробишева, керівниця Практики управління брендами, дизайнами та авторським правом IPSTYLE, проаналізувала документ і виокремила ключові зміни:
Більше інформації при реєстрації
Відтепер заявники мають надавати більше інформації про себе під час подання заявки на реєстрацію ТМ. Раніше фізичні особи вказували лише прізвище, ім'я, по батькові та адресу. Нині мають також надавати відомості про дату народження, реквізити документа, що посвідчує особу, реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП), номер телефону та електронну адресу. Ці відомості не будуть оприлюднені із заявкою у відкритих реєстрах, втім допомагають перевірити, чи не є заявник особою, повʼязаною з державою-агресором і чи не застосовані до нього санкції.
Юридичні особи, які не є резидентами України наразі мають також надавати реєстраційні номери.
Специфічні торговельні марки
Розширено можливості реєстрації торговельних марок. На реєстрацію можна подати не лише словесні та зображувальні ТМ, а і тривимірні, звукові, позиційні, орнаментні, рухові, голографічні, мультимедійні позначення. Це важлива зміна, адже тепер можна більше та коректніше охороняти ті особливості бізнесів, що відрізняють їх від інших і запамʼятовуються аудиторії.
Елементи, що не охороняються
Відтепер можна дискламувати частину торговельної марки, що не є оригінальною, ще на етапі подачі заявки. Концепція правильна та зрозуміла. Ви не можете монополізувати слово "школа" для шкіл, тому абсолютно логічною є дискламація такої частини. Ця практика давно поширена в США та інших країнах.
Відвід експерта
Зʼявилась процедура відводу чи самовідводу експерта відомства, якщо той може бути зацікавленим у результатах проведення експертизи. Приміром, якщо є членом сімʼї чи близьким родичем заявника або проводить експертизу повторно після скасування рішення УКРНОІВІ Апеляційною палатою.
Зміни впливають на розвиток сфери IP та експертизу, тому ми очікуємо на цікаві практичні кейси з огляду на впроваджені оновлення.
Якщо хочете зареєструвати словесну, позиційну чи іншу торговельну марку, залиште свій запит нижче – ми оперативно опрацюємо його, проконсультуємо та допоможемо.