Торговельні марки реєструються на 10 років. Що для бізнесу, проєкту, продукту в сучасних реаліях суттєвий строк. Скоріше за все, за цей час візуальна складова нашої марки зазнає перетворень. Нові тренди прийдуть на зміну старим стилям і вподобанням споживачів нашого продукту. І тоді виникає логічне запитання, чи продовжувати дію старої ТМ? Може є сенс зареєструвати нову?
Насамперед, нам потрібно відштовхуватися від того, в якому вигляді у нас була зареєстрована ТМ раніше:
Словесна ТМ
Якщо після ребрендингу були внесені певні зміни до вигляду словесної ТМ, наприклад, був змінений шрифт, реєстрація нової ТМ не є обов'язковою. Ви можете зареєструвати нову ТМ або продовжити дію старої, але важливо враховувати певні особливості. Так, продовження дії старої ТМ дозволить вам зберегти більш ранню дату реєстрації.
Так, більш рання дата дає можливість подавати заперечення проти реєстрації ТМ, визнавати свідоцтва на ТМ недійсними у суді та у інший спосіб забороняти використання ТМ, які були подані на реєстрацію пізніше ніж ваша ТМ. Також у разі, якщо до вас звернуться з претензією, щодо визнання недійсною вашої ТМ, більш рання дата реєстрації збільшить ваші шанси на перемогу у спорі.
Перевагою ж реєстрації нової ТМ є можливість зареєструвати її для нових класів товарів і послуг. Це актуально, коли компанія розширила чи змінила напрями своєї діяльності з часу реєстрації першої ТМ.
Комбінована ТМ
У разі внесення змін до комбінованої ТМ, реєстрація нової ТМ обов’язкова, адже закон встановлює, що обсяг правової охорони визначається, зокрема, зображенням торговельної марки. Це означає, що ТМ охороняється та має використовуватися у тому вигляді, в якому вона зареєстрована.
Якщо були внесені зміни до ТМ, наприклад, зміна шрифту, логотипу, кольору тощо, така змінена ТМ вже не отримує належну охорону, що в свою чергу створює додаткові ризики. Так, ТМ може бути визнана недійсною.
В Україні, країнах Європи та більшості країн світу діє норма, відповідно до якої, будь-яка особа має право звернутися до суду і визнати свідоцтво недійсним, якщо ТМ не використовується протягом п’яти послідовних років. Тож компанія, використовуючи змінену ТМ, не тільки ризикує втягнути себе у судовий спір і понести додаткові витрати, а й взагалі втратити всі права на ТМ.
Словесна і комбінована ТМ
Якщо у вас зареєстрована і словесна, і комбінована ТМ, то насамперед рекомендуємо продовжити дію словесної ТМ. А комбіновану реєструвати додатково в оновленому вигляді, аби убезпечити власні права на новостворений брендинг.
Утім, кожен випадок і проєкт унікальний. Тому, якщо ви розмірковуєте над тим, як найкраще охороняти свої права на назву та логотип після ребрендингу, напишіть нам на office@ipstyle.ua або залиште запит за формою нижче, і наша команда допоможе підібрати оптимальну стратегію дій саме для вас.