Франчайзі та франчайзерам

Франчайзинг — це співпраця між юридично незалежними сторонами, в рамках якої одна сторона (франчайзер), що володіє успішним бізнесом та іншими нематеріальними активами, дозволяє іншій стороні (франчайзі) користуватися правами інтелектуальної власності франчайзера, його комерційним досвідом та діловою репутацією за певну плату. Як наслідок франчайзі, користуючись комплексом наданих йому прав і об’єктів, здійснює виготовлення та/або продаж певного виду товару/надання послуг.

Франчайзинг — вигідна структура ведення бізнесу одночасно для обох сторін. Так, при укладенні договору з франчайзером, франчайзі на початку свого бізнес-шляху набагато швидше «проривається» на ринок, зменшивши фінансові витрати, необхідні для розвитку і реклами свого бренду. В свою чергу, франчайзер може територіально розширити збут продукції або надання послуг під своїм брендом без додаткових фінансових витрат та отримувати додатковий прибуток у вигляді виплат від франчайзі за договором. Класичним прикладом є мережа ресторанів McDonalds, яка розпочала свою діяльність з єдиного ресторану в Сан-Бернандино, США, але згодом, по системі франчайзингу, мережа цих закладів розрослася по усьому світу. Подібної присутності було би важко досягти без укладення договорів франчайзингу із тими закладами, які лише ставали на шлях розвитку. Такі договори оформлюються в письмовій формі. В Україні їх реєстрація законом не передбачена.

Проте при підписанні договору потрібно враховувати такі ризики:

  • негативна репутація одного з франчайзі при відсутності належного контролю над якістю продукції/послуг може відбитися на репутації всієї мережі;
  • по закінченню терміну договору франчайзингу франчайзі може стати конкурентом;
  • недобросовісний франчайзі або його співробітники можуть передати інформацію про ноу-хау третім особам.

З огляду на зазначене, правильно підготовлений договір стане запорукою взаємовигідної співпраці між сторонами та бар’єром для негативних наслідків в разі невиконання умов сторонами.

Фахівці компанії IPStyle надають наступні послуги:

  • аналіз та розробка договорів франчайзингу;
  • проведення переговорів і досягнення консенсусу щодо укладення, виконання договорів франчайзингу, виплати винагороди;
  • консультування франчайзера щодо охорони прав інтелектуальної власності, розробки франчайзингової моделі, побудови франчайзингової мережі за кордоном;
  • консультування франчайзі щодо франчайзингових мережі, проведення аудиту об’єктів права інтелектуальної власності франчайзера їх належної реєстрації;
  • оформлення відносин з зарубіжними франчайзі, супровід державної реєстрації договорів франчайзингу в інших країнах;
  • консультування щодо оподаткування виплати винагороди, оплати послуг за договорами франчайзингу як в Україні, так і в інших країнах

Франчайзинг стане надійним майданчиком для вашої підприємницької діяльності, будь ви франчайзером чи франчайзі, тільки за умови досконало розробленого і укладеного договору. Врахувати всі нюанси, правильно скласти або провести правовий аналіз договору франчайзингу вам допоможуть спеціалісти компанії IPStyle.