5 цікавих прикладів використання технологій VR та AR в моді

2020-10-23

Не так давно віртуальна реальність (VR) та доповнена реальність (AR) у більшості з нас асоціювалися з науковою фантастикою. Але світ змінюється швидко! За останні 5 років VR та AR набрали обертів, і вже застосовуються у багатьох сферах діяльності людини.

Сьогодні ми розповімо про кращі приклади застосування технологій VR та AR в моді.

Технологія “розумне дзеркало”, яка використовується Uniqlo. “Розумне” дзеркало – екран з оглядом на 360 градусів, тачскріном і можливістю віртуальної примірки одного образу в різних кольорах, не знімаючи свій одяг.

Samsung GearVR device, який використовує Tommy Hilfiger. Пристрій VR використовувався магазинами дизайнера для надання можливості будь-якому покупцю спостерігати за модним показом, що відбувся 16 лютого 2015 року на Манхеттені, коли була представлена колекція одягу Tommy Hilfiger “Fall 2015 Hilfiger Collection”. Користувачі змогли побачити подіум, колекцію дизайнера та зазирнути за лаштунки показу. Одяг з колекції можна було відразу ж придбати в магазині.

Платформа доповненої та віртуальної реальності для експериментальної електронної комерції Obsess. Платформа допомагає розробити віртуальний магазин, в якому можна знаходитись використовуючи комп’ютер або смартфон. Зараз віртуальний магазин вже мають Levi’s, Farfetch, Christian Dior Paris. Покупець може пересуватись по магазину, дивитись речі, натискати на річ, що сподобалась та отримувати інформацію про неї. Після обрання речі, її можна купити, спеціальна технологія переадресує покупця на сайт магазину.

CLO3D, програма  для віртуального конструювання тканин. Розроблені компанією CLO Virtual Fashion інструменти дозволяють створювати точні симуляції 23 видів тканини, а після – надіти віртуальний одяг на комп’ютерну 3D-модель людини.  Програма дозволяє створювати та обробляти практично ідентичні копії реально існуючих тканин. За допомогою CLO3D бренди проектують і створюють макети речей в натуральну величину, тестують і кастомізують тканини (аж до заміни їх структури, фактури або кольору) і перевіряють, як вони будуть виглядати на людях. Вже зараз Adidas, Hugo Boss, Nike, Moschino, Under Armour та інші відомі бренди використовують цю розробку.

Мобільний додаток “Wanna Kicks”, що використовує технологію AR. Додаток, що був розроблений білоруським стартапом Wannaby, дозволяє користувачу обрати для “примірки” модель кросівок, а 3D-модель обраного взуття сама “надівається” на ноги за допомогою камери смартфона. Поки в додатку доступні 10 кросівок різних кольорів від різних брендів: New Balance, Adidas, Vans Classic, Nike та ін.

***

Цікаво, що законодавство України не оперує поняттям VR чи AR, тому не має норми, яка б чітко визначила спосіб захисту VR як об’єкта інтелектуальної власності. Теоретично віртуальну реальність можна було б розглядати як аудіо-відео-візуальний твір, проте такому твердженню перешкоджає той факт, що в даному випадку немає заздалегідь встановленого сценарію.

В Україні, як і в США, VR та AR охороняються авторським правом як комп’ютерні програми, останні, в свою чергу, є літературними творами. Патентне законодавство також охороняє VR, адже це не тільки комп’ютерна гра, але й засоби її відтворення, зокрема, такі об’єкти як: шолом, окуляри, спеціальні перчатки, джойстики тощо. Якщо такі об’єкти відповідають умовам патентноздатності, вони можуть бути зареєстровані як винахід, корисна модель або промисловий зразок.



Детальніше (зовнішнє посилання) Детальніше (зовнішнє посилання PDF)