Реклама та маркетинг

В соціальних мережах, газетах, на телебаченні, в мобільних додатках, підземних переходах, музичних кліпах та, навіть, в кінотеатрі — реклама оточує нас. Саме завдяки рекламі навіть найгірший товар може стати лідером продажів. Здається, що у гонці за яскравою рекламою бажання виробників, фантазії маркетологів та творчість дизайнерів не знають меж. Тим не менше, законодавством України такі межі встановлені і нехтування ними може обернутися штрафними санкціями, судовими спорами або й розслідуванням в Антимонопольному комітеті України.

Відповідно до законодавства України, реклама - це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів та їх інтерес щодо таких особи чи товару. Таким чином, навіть пост у соціальній мережі про товар чи послугу є різновидом реклами.
У зв'язку з постійним розвитком технологій та маркетингу, на сьогодні, просування товарів (послуг) може відбуватися у різних формах: акції, лотереї, конкурси, мобільний та інтернет-маркетинг, спонсорство, product placement (розміщення реклами у фільмах, публікаціях), просування у соціальних мережах, розсилки і т.д. Залежно від форми рекламної кампанії, законодавчі вимоги до її змісту можуть відрізнятися.

На практиці непоодинокими є випадки, коли реклама навіть великих гравців ринку, які користуються послугами спеціальних рекламних агентств, визнається недобросовісною, та такою, що порушує законодавство України. Тож, перед запуском чергової рекламної кампанії обов'язково потрібно переконатися, що вона оформлена у відповідності із законодавством України.

У сфері юридичного аналізу та супроводу рекламних та маркетингових кампаній спеціалісти IPStyle надають такі послуги:
  • юридичний аналіз рекламних матеріалів (відеоматеріалів, друкованих матеріалів, тощо) на предмет дотримання законодавства України (рекламного, антимонопольного, у сфері захисту персональних даних), виявлення ризиків, розробка механізму мінімізації та усунення виявлених ризиків;
  • аналіз рекламних матеріалів на предмет наявності порівняльної, прихованої чи недобросовісної реклами;
  • юридичний аналіз та супровід рекламних кампаній, маркетингових програм, акцій, лотерей, програм лояльності, що проводяться онлайн та оффлайн;
  • юридичний аналіз та приведення у відповідність із законодавством України іноземних рекламних матеріалів для їх поширення на території України;
  • юридичний аналіз, супровід, надання письмових та усних консультацій щодо питань реклами із залученням неповнолітніх;
  • юридичний аналіз, супровід, надання письмових та усних консультацій щодо питань реклами лікарських засобів, медичних виробів, алкогольної продукції;
  • представництво інтересів клієнтів у судах та Антимонопольному комітеті України у справах щодо порушення рекламного законодавства;
  • проведення корпоративних тренінгів щодо вимог законодавства України до змісту реклами;
  • підготовка та надання усних і письмових консультацій щодо питань реклами та промоції товарів (послуг).

На завершення, звертаємо увагу, що кращої реклами для бізнесу, аніж його прозорість та діяльність у межах законодавства України годі й придумати.