Реєстрація торгової марки у Південній Кореї


торгова марка у південній кореїПівденна Корея - яскравий приклад економічного дива. Країна є одним з "Чотирьох азіатських драконів", тобто країн Азії, що показали стрімке економічне зростання в другій половині ХХ століття. Всього за 50 років Південна Корея перетворилася на одну з найбагатіших держав світу, за показниками ВВП випередивши Мексику та Іспанію.
Не дивно, що багато виробників прагнуть налагодити експорт своєї продукції у Південну Корею та випробувати економічне диво на собі. Однак не варто забувати, що висока динаміка і велика конкуренція на місцевому ринку вимагають від експортера чіткого виконання національного законодавства про захист прав на інтелектуальну власність, в першу чергу, на торговельні марки.

Торгова марка у Південній Кореї може бути зареєстрована двома способами:
  • за міжнародною процедурою, згідно із Мадридською угодою або Протоколом до неї;
  • за національною процедурою, шляхом подачі заявки до Корейського відомства інтелектуальної власності (Korean Intellectual Property Office — KIPO).

  • Розглянемо особливості національної процедури реєстрації торгової марки в Республіці Корея, зупиняючись на кожній із основних стадій.

    Реєстрація ТМ у Південній Кореї, 1 СТАДІЯ: Подача заявки

    Відповідно до Закону Південної Кореї про торгові марки, як ТМ можуть бути зареєстровані:
    - будь-який знак, буква, фігура, тривимірний об'єкт, їх поєднання або поєднання їх з кольорами;
    - будь-який колір окремо або в поєднанні з іншими кольорами, голограма, рух або інший елемент, якщо його може бути візуалізовано;
    - будь-який звук, запах та ін., які реалістично виражені знаком, буквою, фігурою, або будь-яким іншим візуальним позначенням, в числі (серед) звуків, запахів та ін., яких не може бути розпізнано візуально.

    Заявка на реєстрацію ТМ повинна містити:
  • ім'я/назву та адресу заявника;
  • зображення торговельної марки;
  • список заявлених товарів та/або послуг із зазначенням їх класу;
  • дату подачі заявки, у т.ч. дату подачі заявки за правом пріоритету із зазначенням держави, якщо заявник має таке право.

  • До заявки додаються 10 примірників зображення товарного знаку, а також за необхідністю довіреність і документ, що підтверджує право пріоритету (надається протягом 3-х місяців з моменту подачі заявки). Якщо на момент подання заявки будь-який з необхідних документів відсутній, відомство надсилає повідомлення із встановленням терміну для виправлення недоліків.

    Реєстрація ТМ у Південній Кореї, 2 СТАДІЯ: Експертиза

    У Республіці Корея для заявки на реєстрацію торгової марки передбачено два типи експертизи: формальна та по суті. Однак перш ніж заявка перевіряється на відповідність формальним вимогам, вона проходить первісну перевірку. У разі невідповідності, заявку буде повернуто заявнику без присвоєння номера і вона буде вважатися неподаною.

    Заявка повертається, якщо:
    - вона не містить необхідної інформації щодо ім'я / назви та (або) адреси заявника;
    - торгова марка, реєстрація якої запитується, не позначена у заявці, або її позначення не є чітко помітним;
    - відсутні екземпляри зображення торгової марки або не вказаний клас товару/послуги;
    - заявка не складена корейською мовою.

    Після перевірки на відповідність вищевказаним вимогам, проводиться формальна експертиза, потім - експертиза по суті. В середньому, з моменту реєстрації до завершення експертизи проходить близько 11-ти місяців.

    Для того, щоб експертиза пройшла успішно, торгова марка повинна:
    - відповідати визначенню, встановленому законом;
    - мати розпізнавальний характер спочатку або набути вторинного значення, таким чином, щоб бути придатною для позначення товару/послуги;
    - не відноситись до позначень, які не можуть бути зареєстровані (торгові марки, ідентичні або схожі з національним прапором, національною емблемою, національними кольорами, медалями Південної Кореї або національними прапорами країн-учасниць Паризької конвенції, ВОІВ, а також країн-сторін за угодами про торгові марки, і т. д.);
    - відповідати іншим вимогам, передбаченим законом.

    Реєстрація ТМ у Південній Кореї, 3 стадія: Публікація

    Якщо експерт відомства не бачить причин для відмови в реєстрації або всі заперечення були подолані, приймається рішення про публікацію заявки в Офіційному віснику. З цього моменту треті особи отримують право на заперечення протягом 2 місяців, і якщо заперечень в рамках цього строку до відомства не надійшло або вони були подолані, настає завершальна стадія реєстрації.

    Реєстрація ТМ у Південній Кореї, 4 СТАДІЯ: Реєстрація

    Якщо заявка була визнана відповідною всім необхідним вимогам, Відомство приймає рішення про реєстрацію торгової марки. Після оплати реєстраційного збору заявник отримує право звернутися до Відомства для завершення реєстрації. У Південній Кореї строк захисту торгової марки - 10 років з дати реєстрації, після чого права на ТМ можуть бути продовжені на той самий строк.

    Реєстрація ТМ у Південній Кореї: судова практика

    Варто відзначити, що думка Відомства інтелектуальної власності Південної Кореї (KIPO) щодо окремих спорів, які стосуються порушення прав на торговельні марки, викликає неоднозначну реакцію. Один із прикладів - рішення спору між всесвітньо відомою кавової компанією Starbucks і корейським виробником Elpreya Co., яке фахівці компанії IPStyle вважають несправедливим.

    Зазначений судовий процес закінчився поразкою Starbucks. Всесвітньо відомій мережі кав'ярень відмовили у позові про анулювання реєстрації свідоцтва на торговельну марку «Starpreya», під якою Elpreya продає свою каву (за твердженням голови Elpreya, компанія була названа на честь богині Преї, та до Starbucks не має ніякого відношення). Хоча торгові марки явно візуально схожі, суд постановив, що корейська компанія не порушує права світового гіганта.

    Задати питання експертам компанії IPStyle щодо реєстрації торгових марок у Республіці Корея та інших країнах Ви можете по телефону або у розділі Онлайн-консультація.

    Читайте також:
    Реєстрація торгової марки в Китаї
    Реєстрація торгової марки: країни Африки
    Реєстрація торгової марки в Чілі