Реєстрація ТМ в Китаї


торгова марка, реєстрація ТМ При веденні бізнесу в Китайській Народній Республіці важливим моментом є отримання прав на торгову марку. Це дозволить внести об'єкт інтелектуальної власності до митного реєстру, тим самим заблокує імпорт та експорт нелегальної продукції. Крім того, реєстрація ТМ необхідна для боротьби з поширенням контрафакту всередині країни.

Отримати права на ТМ у Китаї можна зареєструвавши її або ж визнавши загальновідомою. Якщо планується вихід на ринок Китаю з тютюновою чи фармацевтичною продукцією, реєстрація торгової марки обов'язкова. Оскільки КНР є учасником Паризької конвенції про охорону промислової власності, то є можливість заявити виставковий або конвенційний пріоритет. Подана заявка проходить попередню експертизу, а потім публікується. Протягом трьох місяців з дня публікації будь-яка особа може подати протест. Якщо протягом вищезазначеного строку протест не надійшов, торгова марка реєструється та видається свідоцтво, яке дійсне протягом 10 років з можливістю продовження кожні 10 років.

Реєструючи ТМ в Китаї, слід ураховувати ще два важливих нюанси:
1) терміни отримання - торгова марка орієнтовно реєструється 18 місяців;
2) охоронні документи, видані патентним відомством Китаю, не захищають їх власника від порушень в самостійних адміністративних округах Гонконгу і Макао.

Реєструвати ТМ рекомендується не тільки латиницею, але і на китайській мові, у зв'язку з його специфікою. Приміром, у 80-х роках всесвітньо відома італійська компанія ARISTON Thermo Group зареєструвала словесні торгові марки: ARISTON на італійській мові і відповідну китайську транслітерацію італійського назви. У 2008 році компанія виявила на ринку Китаю аналогічну продукцію, марковану як ARIZHU в китайській піньінь транслітерації, яка є фонетичною імітацією слова ARISTON. Крім цього, як торгову марку в КНР можна зареєструвати будь-яке позначення, яке зображується графічно, а з 01 травня 2014 року можна реєструвати і звукові ТМ.

Отримати права на ТМ у Китаї можна двома способами: шляхом подачі міжнародної заявки по Мадридській системі або окремо подавши заявку у національне патентне відомство . Подаючи документи в національне відомство необхідно пам'ятати, що як і в Україні, в Китаї використовується Міжнародна класифікація товарів і послуг. Згідно змін до закону КНР про торгові марки, що вступили в силу з 1 травня 2014 р., в одній заявці можна подавати кілька класів, тоді як раніше лише один.

Подаючи міжнародну заявку на реєстрацію торгової марки, важливо пам'ятати, що відповідно до ст. 6 Мадридської угоди про міжнародну реєстрацію товарних знаків, а також Протоколу до нього, міжнародна заявка протягом 5 років буде прямо залежати від національної заявки (у даному разі української). Це означає, що якщо вам відмовили в реєстрації торгової марки в Україні або після отримання свідоцтва його визнали недійсним у судовому порядку, то права на міжнародну заявку ви теж втратите.

У Китаї за порушення прав на ТМ передбачається адміністративна, кримінальна та цивільна відповідальність. Хотілося б звернути увагу на штрафи, які застосовуються з 1 травня 2014 року за неправильне використання торгової марки. А саме за використання:
- незареєстрованої ТМ, але з несправжнім зазначенням про її реєстрацію;
- незареєстрованої ТМ, яка не може бути зареєстрована відповідно до законодавства;
- без реєстрації тієї ТМ, яка повинна бути зареєстрована. Так, наприклад, в Китаї використання ТМ для тютюнових виробів без реєстрації заборонено.

Також збільшено штрафи за порушення прав на торгові марки: якщо оборот від продукції з порушенням прав на ТМ перевищує 50 000 юанів (близько 8 000 дол), то штраф може бути встановлений на рівні п'ятикратного розміру такого обороту.

На практиці найбільш ефективним способом боротьби з контрафактом є внесення об'єкта інтелектуальної власності до митного реєстру - краще вилучити підроблену продукцію в країні, де вона виробляється, ніж потім виявляти фальсифікат по всьому світу.

Фахівці компанії IPStyle допоможуть вам не тільки отримати права на ТМ в Китаї, але і внести її до митного реєстру.


Якщо вас зацікавила ця стаття, вам також можуть бути цікаві:
Міжнародна реєстрація торгової марки
На що необхідно звернути увагу при реєстрації ТМ
Community trademark або торгова марка Євросоюзу
Реєстрація торгової марки в Росії