Патентний пошук як інструмент конкурентного дослідження


Довгий час у незалежній Україні такий інструмент як патентний пошук вважався рудиментом і йому не приділяли належної уваги. По-перше, майже не залишилося патентних відділів, а по-друге, далеко не всі компанії думають про захист своїх технічних рішень. Лише останнім часом, в першу чергу у фармацевтичній та IT сферах, спостерігається тенденція проведення патентних досліджень, за результатами яких Ви можете дізнатися не тільки інформацію про можливості патентування своїх розробок, а й про діяльність Ваших конкурентів.

Наприклад, Ваша компанія не перший рік займається розробкою мобільних додатків. Як відомо, конкуренція в даній сфері досить висока. Деякі конкуренти розробляють продукти для банків, інші - для навчання. Одні з них направлені на користувачів України, інші - на США або Європу. Для того щоб розуміти всю картину бізнесу і знайти свою нішу необхідна актуальна інформація. У даному випадку існує кілька варіантів:
- чекати виходу на ринок продуктів конкурентів і відповідним чином коригувати свою стратегію;
- знайти «засланого козачка», який постачатиме Вам інформацію задовго до виходу продукту на ринок;
- провести патентний пошук, за результатами якого зрозуміти над якими продуктами і на які ринки виходять Ваші конкуренти.

Перший варіант ніколи не дозволить бути лідером ринку, другий - неетичний і незаконний, тому зупинимося на детальному розгляді останнього. Так, за результатами патентного пошуку можна отримати інформацію як про національні компанії, так і про світових гігантів, а саме:
- нові розробки, отримавши детальний опис, схеми, пояснення;
- про рівень техніки, адже одним з розділів патентного опису є дані про аналоги і прототипи;
- країнах в яких подана заявка на отримання патенту, і швидше за все планується вихід на ринок;
- винахідників, що беруть участь у створенні даного рішення.

В цілому, маючи цю інформацію, Ви знаєте тенденції на ринку (наприклад, створення мобільних додатків для управління часом), гравців ринку (як усталених, так і стартапів), їхні плани щодо виходу на закордонні ринки, імена винахідників, що може бути особливо актуально під час рекрутингу. Навіть якщо Ви не збираєтеся патентувати, дана інформація може бути цінною як для маркетологів, HR-фахівців, так і власників бізнесу, адже як кажуть - «хто володіє інформацією, той володіє світом!».


Якщо Вас зацікавила дана стаття, Вам також можуть бути цікаві:
Патентний моніторинг - козир у конкурентній боротьбі
Хто володіє інформацією, той володіє світом або навіщо проводити патентний пошук