25 ЛИСТ 2016


Марія Ортинська стала учасником щорічної конференції INTA Leadership Meeting

"Єдина постійна - це зміни" (The only constant is change) - відомий вислів, який як ніколи актуальний в 2016! - Девіз щорічної конференції Leadership Meeting Міжнародної асоціації по торговельним маркам (INTA), що проходила з 15 по 18 листопада в Голлівуді (штат Флорида, США).

​ Традиційно представники комітетів INTA обговорювали різні питання, пов'язані з ефективним захистом прав на торговельні марки. Марія Ортинська, директор патентно-юридичної компанії IPStyle, член комітету INTA по боротьбі з контрафактом, розповіла, що зараз комітет працює над двома глобальними питаннями - кримінальне переслідування за порушення прав у зв'язку з контрафактом і введення можливості подачі позову до невідомого порушника (так звана концепція Джон Доу) в різних країнах світу.
​На порядку денному також стояли питання, пов'язані з глобальними змінами, такими як можливий вихід Британії з ЄС (Brexit) і зростаючий вплив соціальних мереж на бізнес і його активний перехід в соціальні мережі. Так, Brexit став причиною стурбованості не тільки Великобританії, Європейського союзу, а й усього світу, адже власники торгових марок з різних країн, у тому числі і України, вже замислюються:

  • ​А чи буде поширювати свою охорону ТМ Євросоюзу на територію Великобританії? 
  • Чи необхідно вже подавати окрему ТМ до Великобританії? 
  • Які будуть наслідки, якщо територія дії ліцензійного договору - ЄС?

Очевидно, що до моменту офіційного виходу Великобританії з Європейського Союзу, ТМ ЄС будуть і діяти на території ЄС. Інформації про регулювання після виходу поки немає, але швидше за все, ТМ ЄС не буде діяти на території Великобританії. Тому вже зараз багато європейських та інших компаній паралельно з ТМ ЄС реєструють ТМ в Великобританії. Крім реєстрації ТМ, бізнесу, в тому числі і українському, необхідно переглянути всі ліцензійні договори, дистриб'юторські договори, договори про співіснування торговельних марок на предмет позначення територій. Наприклад, якщо ліцензійний договір діяв на території ЄС, то після виходу з ЄС він вже не буде діяти на території Великобританії.

Права інтелектуальної власності в соціальних мережах - друге важливе питання, яке обговорювалося на конференції INTA Leadership. Оскільки бізнес стрімко рухається в соц мережі, то необхідно думати як про захист власних прав в соц мережах, так і про непорушення прав третіх осіб. Так, обговорювалося, що пост в соц мережі може охоронятися авторських правом. Маркетологам, контент-менеджерам необхідно розуміти, що, за використання поста користувача, вони можуть бути звинувачені в порушенні прав. Також, необхідно пам'ятати, що:

  • ​У захисті прав в соц мережах більш ефективна робота не юристів, а контент-менеджерів, які в разі негативного поста щодо компанії можуть оперативно дати фідбек і врегулювати конфлікт; 
  • Потрібно пам'ятати і про право на публічність (right of publicity) 
  • У разі порушення прав споживачів та інших дій, що відносяться до недобросовісної конкуренції в соц мережах, компанія також може бути притягнута до відповідальності.
І найцікавіше питання: чи можна зареєструвати як ТМ хештег? Так, і сьогодні це вже можна зробити в США, Бразилії, Франції, Італії, Канаді. І з кожним роком кількість заявок зростає в геометричній прогресії. Так, в Канаді в 2010 році було подано 0 таких ТМ, а вже в 2016 році - 39, а в США - в 2010 - 3 ТМ, а в 2016 - аж 487.

За матеріалами Ukrainian Journal of Business Law (мова оригіналу - англійська).