11 ГРУД 2013


"Реклама та її правові наслідки. Агресивна, недостовірна, прихована, дискредитуюча реклама – юридичні аспекти та правозастосовча практика". Короткий анонс спеціалізованого практикуму Ліга:Закон, який відвідала спеціаліст компанії IPStyle Юлія Лахай

Даний захід відбувся 11 грудня в БЦ «Ліга», в якому взяли участь 23 особи, в тому числі й юрист нашої компанії. У якості доповідача виступив керівник АМГ Маркіян Галабала, який спеціалізується на практиках вирішення спорів інтелектуальної власності, інформаційного, виборчого права, захисту честі, гідності та ділової репутації, телекомунікацій.

Ключовими питаннями, що були розглянуті на практикумі були:
1. Поняття реклами: що є рекламою, та що до неї не належить («нереклама»);
2. Принципи реклаами та загальні вимоги до реклами;
3. Спонсорство;
4. Реклама як оферта;
5. Недобросовісна та порівняльна реклама;
6. Зовнішня реклама та правомірність її розміщення;
7. Правомірність використання в рекламі своїх та чужих об’єктів інтелектуальної власності, імен та зображень фізичних осіб;
8. Прихована реклама та критерії її визначення;
9. Правові аспекти розповсюдження «особливої» реклами: лікарських засобів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
10. Особливості та нововведення рекламування цінних паперів та фондового ринку.
11. Спам;
12. Права, обов’язки та відповідальність замовників та розповсюджувачів реклами;
13. Розмежування відповідальності осіб, залучених до створення та розповсюдження реклами. Відповідальність власників Інтернет-сайту, ТВ, радіо, друкованого видання.
14. Контролюючі органи за дотриманням законодавтсва про рекламу та їх обов’язки;
15. Захист прав;
16. Експертиза реклами.

Більшість питань розкривались в розрізі судової практики.
Практикум проходив за активної участі учасників та жвавому обговоренні розкритих доповідачем питань. Серед питань, що створили дискусії між учасниками були питання, що стосувались:
- рекламної діяльності банків, а саме розміщення виносних конструкцій в межах та за межами території банку, розповсюдження банківських та кредитних карток, а також буклетів з переліком послуг як в приміщенні так і поза приміщенням банків;
- використання уточнюючих посилань (
  • ) в рекламі;
  • - використання фотографій фізичних осіб в рекламі, зроблених зокрема в публічному місці;
    - визначення належності розповсюдження майок з логотипом до реклами.

    Цікаві тези практикуму:
    - Оголошення роботодавців про відкриті вакансії визнається рекламою.
    - В Києві, площа поверхні вивіски чи таблички, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування приміщення, на зовнішній поверхні споруди не вище першого поверху або на поверсі даного приміщення, та яка не визнається рекламою складає 2 кв. м, при законодавчо закріпленій 3 кв. м.
    - Дозвіл на розміщення реклами надається на 5 років.
    - Демонтаж рекламного засобу відбувається за рішенням суду, якщо розповчюджувач сам не демонтує його.
    - Львівська обласна рада прийняла рішення, що на території міста Львів та Львівській області Закон України «Про засади державної мовної політики» не діє.