Тrademark watching. Навіщо компаніям моніторити заявки на реєстрацію ТМ в ЄС? - IPSTYLE Spark it!
24 Жовтня 2023

Тrademark watching. Навіщо компаніям моніторити заявки на реєстрацію ТМ в ЄС?


Запит на реєстрацію торговельних марок в Європейському Союзі дуже великий серед підприємців з усього світу. Так, станом на вересень, упродовж 2023 року подано вже понад 131,5 тис заявок. Це дійсно доцільний спосіб захистити інтелектуальну власність, свій бренд для тих, хто планує виходити на ринок єдиної Європи з його сотнями мільйонів споживачів. До того ж процедура максимально спрощена і за однією заявкою можна отримати ТМ одразу у 27 країнах ЄС. Утім, є нюанси.

Приміром, ви знали, що під час реєстрації ТМ експерти The European Union Intellectual Property Office (EUIPO) перевіряють марку лише на предмет того, чи не є вона описовою або оманливою тощо (абсолютні підстави) і не перевіряють на схожість з іншими ТМ ЄС? Натомість оприлюднюють заявки в офіційному бюлетені – вони стають доступними в базі ТМ ЄС. І, якщо протягом трьох місяців ніхто не висловить заперечень, відомство реєструє торговельну марку.

Але уявіть ситуацію. Ви зареєструвати ТМ, почали працювати на ринку ЄС і бізнес іде вгору. Ваша ТМ вже впізнавана й популярна. Аж раптом з'являється хтось, хто на хвилі вашого успіху починає просувати свою продукцію під схожим брендом, подає заявку на реєстрацію відповідної ТМ. Звісно, ви маєте подати заперечення, бо порушуються ваші права. Але для того потрібно щонайменше дізнатися, що така ТМ подана на реєстрацію. Ба більше, зробити це своєчасно. Інакше доведеться прийняти той факт, що на ринку співіснуватимуть дві, а може й три схожі ТМ. Неприємно й неприйнятно, так?

Запобігти цьому можна, якщо здійснювати моніторинг – він дозволяє виявляти ТМ конкурентів на стадії їх реєстрації. Зробити це можна самостійно або доручити патентному повіреному. Юристи IPSTYLE регулярно відстежують в інтересах своїх клієнтів заявки, що подаються на реєстрацію. До того ж ми використовуємо інноваційні сервіси, в тому числі – із застосуванням АІ, які автоматично інформують про виявлені ТМ.

Моніторинг можна порівняти з системою охорони. Тобто, не отримуємо сповіщень – гарна новина, що свідчить про відсутність схожих ТМ станом на сьогодні. Якщо все ж таки, схожа ТМ буде подана, ми відразу знатимемо про це і встигнемо вибудувати стратегію, розробити план дій, подати заперечення до відомства ЄС.

Текст
коментує Катерина Дробишева, старша IP-юристка IPSTYLE,
керівниця Практик управління брендами, дизайнами, авторським правом

Так, нещодавно ми виявили ТМ-імітаторку, яку намагався на себе зареєструвати в ЄС партнер нашого клієнта. Тож змогли оперативно зреагувати, і заявку на схожу ТМ відізвано.

Тобто завдяки моніторингу ТМ, який англійською часто називають trademark watching або trademark monitoring, можна бачити, яка саме ТМ подана, де і коли подана, хто є заявником тощо.

Поставити на контроль реєстрацію ТМ рекомендуємо насамперед тим компаніям, які працюють на великих ринках, вкладаються у розвиток і піклуються про репутацію.